بانکبانک و بیمه

روش جدید تخطی از نرخ سود بانکی

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، برخی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای تخطی از نرخ های سود سپرده ها فعال شده اند.

چند ماهی که بسیاری از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری تا حدود زیادی نرخ های مصوب بانک مرکزی درباره نرخ سود را رعایت می کنند.
البته این رعایت کردن نرخ های سود مربوط به بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز در شبکه بانکی است و موسسات و تعاونی های غیر مجاز همچنان خود را معاف از رعایت کردن قانون می دانند!
به نظر می رسد پس از سکوت و رعایت نرخ های سود در چند ماه اخیر، برخی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به تکاپو افتاده و تخطی از نرخ های سود را آغاز کرده اند.
البته این تخطی از نرخ های سود با بیشترین احتیاط ممکن و همچنین مبالغ بالا در برخی از این بانک ها و موسسات متخلف انجام می شود.
در این بین البته هستند بانک ها و موسساتی که حتی با یک میلیون تومان نیز حاضرند نرخ های قانونی را زیر پا گذاشته و نرخ های بیشتری به جهت جذب نقدینگی دریافت کنند.
در تازه ترین این موارد، یکی از بانک ها به مشتریان خود اعلام می کند که با افتتاح حساب های زیر یکسال نرخ های قانونی بانک مرکزی را دریافت کرده و نرخ ترجیحی نیز در پایان دوره به حساب واریز می شود.
معمولا این نرخ ترجیحی در پایان دوره نیز، به حساب دیگری غیر از حساب سود ماهانه واریز می شود تا هیچ گونه ردی از تخطی از نرخ های سود از خود باقی نگذارند.
معمولا پیدا کردن سند و مدرکی برای این تخلف از سودی بانک ها و موسسات مالی واعتباری کار سختی است.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا