بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تراکنش‌های برون مرزی مبتنی بر بلاکچین تا سال ۲۰۲۳ به ۳/۴ هزار میلیارد دلار می‌رسد

 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که  تعداد تراکنش‌های برون مرزی بر مبنای بلاکچین تا سال ۲۰۲۳ به ۱/۳ میلیارد و نرخ رشد ترکیبی سالیانه ۸۲ درصد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، همچنین ارزش تراکنش‌های ثبت‌شده روی این فناوری هم به ۳/۴ هزار میلیارد دلار می‌رسد. این تحقیق انجام‌شده نشان می‌دهد که بلاکچین به عنصر حیاتی برای موسسات مالی به منظور بهبود وضعیتشان تبدیل می‌شود و پیش‌بینی‌ها بر این است که بانک‌ها با به کارگیری فناوری بلاکچین بتوانند چیزی حدود ۲۷ میلیارد دلار صرفه‌جویی داشته باشند.

همچنین بخوانید

این تحقیقات ۱۹ فروشنده بلاکچین را مورد ارزیابی قرار داد و سطح چابکی، حضور و نوآوری، پیچیدگی راهکارهای بلاکچینشان و چشم‌اندازی که در این زمینه دارند را بررسی کرد و به ترتیب ۵ فروشنده برتر را به این ترتیب معرفی کرد:

  • آی‌بی‌ام (IBM)
  • اینفوسیس فاینکل (Infosys Finacle)
  • اینتربیت (Interbit)
  • دیلویت (Deloitte)
  • دیجیتال است (Digital Asset)

بدین ترتیب می‌توان گفت آی‌بی‌ام همچنان پیشرو بی‌چون‌وچرا در این عرصه است و ده‌ها مشتری از موسسات مالی مختلف را به خود جذب کرده است و محصولات بلاکچینی خود مانند پلتفرم تبادل مالی را توسعه داده است و اقدامات مختلفی در حوزه‌های دیجیتال‌سازی اوراق بهادار و دیگر مشتقاتش انجام داده است.

در عین حال، اینفوسیس همچنان به توسعه راهکارهای بلاکچینی خود از طریق چهارچوب بلاکچین خود و سرویس Finacle Trade Connect ادامه می‌دهد و پایکاه مشتریان بسیار قوی میان بانک‌ها به دست می‌آورد.

از جمله یافته‌های این تحقیق می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳، تراکنش‌های بلاکچینی برون مرزی ۱۱۷ درصد رشد خواهد داشت.
  • در ساال ۲۰۲۳ ارزش تراکنش‌های مبتنی بر بلاکچین برون مرزی ۳/۴ هزار میلیارد دلار تخمین زده شده در صورتی که در سال ۲۰۱۸ این رقم ۶۴ میلیارد دلار بوده است.
  • شرکت‌های آی‌بی‌ام و اینفوسیس فاینکل در عرضه راهکارهای بلاکچینی دو شرکت پیشرو به حساب می‌آیند.

 

قراردادهای هوشمند در مرکز پیشنهادات بلاکچینی

یافته‌های تحقیقات نشان می‌دهد که قراردادهای هوشمند عنصر مهم و کلیدی برای موسسات مالی، به ویژه در خصوص موارد شفافیت و دقت و درستی خواهد داشت.

این موضوع با مورد کاربردی جی پی مورگان چیس در خصوص استفاده از قراردادهای هوشمند برای کاهش هزینه‌های انطباق از طریق پلتفرم کوالکوم به خوبی قابل نمایش است. این پلتفرم شبکه تراکنش‌های دفتر کل توزیع‌شده‌ای است که روی شبکه اتریوم ساخته شده است.

منبع: Payments cards and mobile

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا