بورسبورس اوراق

امسال مبنای آغاز رشد بازار سرمایه است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه اقتصاد کشور با افزایش قیمت ارز همسو شده است بنابراین به نظر می رسد شاخص بورس خود را با دلار ۱۳ هزار تومان وفق دهد و مبنایی برای آغاز رشد بازار برای سال ۹۸ باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  و به نقل از ایرنا، فرهاد رمضان درباره روند معاملات بورس در آخرین روز فروردین ماه گفت: در ۲ روز آخر هفته گذشته، شاخص بورس به شدت تحت تاثیر نوسان قیمت دلار و نیز موجی از فروش سهام از سوی برخی از فعالان حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه قرار گرفت.
وی ادامه داد: سهم هایی که قبل نوروز، هفته میانی تعطیلات و هفته سوم فروردین ماه با افزایش تقاضا و قیمت روبرو بود باعث رشد شاخص به بیش از ۲۰۱ هزار واحد شد که این موضوع به عنوان یک رکورد تاریخی در بورس ایران محسوب می شود.
رمضان یادآوری کرد: طبیعی است گاهی بازار سرمایه به دلیل مطابقت بازار با شرایط جدید و همچنین قیمت کالاهای جهانی و نرخ ارز به یک استراحت چند ساعته نیاز پیدا می کند.
این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: این عوامل در کنار یکدیگر باعث شد در چند روز گذشته که روزهای پایانی فروردین ماه به شمار می رود شاهد حجم وسیعی از فروش در بازار سرمایه باشیم و نقطه مقاومت ۲۰۰ هزار واحدی شکسته شود.
به گفته وی، شنبه تا حدودی از فشار فروش کاسته شد، به همین دلیل برخی صنایع که روند منفی را در پیش گرفته بودند تغییر مسیر دادند و با صف خرید مواجه شدند.
وی گفت: شنبه به دلیل نیمه تعطیل بودن بازار نمی توان تحلیل دقیقی از وضعیت بازار ارائه داد و معاملات بازار از دوشنبه به صورت جدی از سر گرفته می شود.

رمضان اضافه کرد: آزادسازی قیمت های حامل انرژی و افزایش قیمت ارز از مسائلی است که در ۱۱ ماه آینده امسال برای تحلیگران، مهم تلقی می شود.
این کارشناس بازار سرمایه موضوع ورود به فصل مجامع را از دیگر عامل تاثیرگذار بر روند بازار سرمایه مطرح کرد و گفت: امسال برای بازار سرمایه شرایط ویژه ای دارد که امیدواریم این شرایط به نفع بازار سرمایه چرخش داشته باشد.

شاخص کل بورس چهارشنبه گذشته پس از چند روز رشد پیاپی،  با یک هزار و ۹۲۷ واحد کاهش، در جایگاه ۱۹۹ هزار و ۹۱۸ واحدی تثبیت شد. بسیاری از کارشناسان دلیل این افت را «نیاز بازار برای یک اصلاح» دانستند. (شنبه) روند بازار رنگ دیگری به خود گرفت و شاخص پس از چهار هزار و ۴۶۴ واحد رشد، با رقم ۲۰۴ هزار و ۳۷۵ واحد به معاملات خود پایان داد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا