بورسبورس اوراق

جو روانی مثبت عامل رشد شاخص بورس

یک کارشناس بازار سرمایه جو روانی مثبت را مهمترین عامل رشد شاخص بورس دانست و گفت: بطورکلی از آغاز سال جدید جو روانی مثبت به همراه چند مولفه دیگر شاخص این بازار را افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی حاجی وند در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: سرمایه گذاران بی تجربه در شرایطی که بازار سرمایه حال خوشی دارد باید با احتیاط وارد شوند و سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری می تواند ریسک موجود را در این بازار را کاهش دهد.

وی همچنین اظهارداشت: بدون شک با رشد سهام شرکت های حاضر در بورس سودآوری صندوق های سرمایه گذاری افزایش می یابد و سرمایه گذاران بی تجربه با سرمایه گذاری در این صندوق ها می توانند سود مناسبی را نصیب خود کنند.

این کارشناس بازارسرمایه ضمن اشاره به اینکه نقدینگی همچنان میل به حضور در بورس دارد، گفت:شاخص بورس امروز رشد چشمگیری را تجربه و به بیش از چهار هزار و ۴۰۰ واحد افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این بیش از چهار میلیارد سهم حق تقدم با ارزش بالای یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان طی روزجاری از سوی معامله گران در بازار مزبور دست به دست شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا