بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سامانه‌های هوش تجاری و وب‌سرویس‌ API نوآوران امین در فاینکس ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند

 

شرکت نوآوران امین، یکی از شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی ایران، جدیدترین محصولات خود را به بازدیدکنندگان نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۹ معرفی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، با هدف آشنایی با شرکت نوآوران امین و فعالیت‌هایش، با احمدرضا معروفی مدیر مشاوره سرمایه‌گذاری این شرکت گفت‌وگو کردیم.

همچنین بخوانید

به گفته احمدرضا معروفی، این شرکت در سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را به عنوان دپارتمانی در شرکت حسابرسی دش و همکاران، برای توسعه امکان حسابرسی آغاز کرد. رفته‌رفته و با توجه به حجم داده‌ای که در این شرکت به دست آمد، زمینه‌هایی برای ارائه پایگاه داده‌های شرکت به بقیه ذی‌نفعان ایجاد شد.

او افزود: «این پایگاه داده‌ای در طولِ حدود نیم دهه بعد، تکمیل و در نهایت در سال ۱۳۸۸ به دریافت اولین مجوز پردازش اطلاعات مالی از سازمان بورس و اوراق بهادار، تحت نام تأمین سرمایه امین منجر شد.»

به گفته معروفی، چهار سال بعد و با ایجاد نهاد جداگانه‌ای به نام پردازش اطلاعات مالی توسط سازمان بورس، شرکت مجزایی به نام نوآوران امین تأسیس و نزد سازمان ثبت شد. نوآوران امین پس از تأسیس در سال ۱۳۹۲، در سال ۱۳۹۳ مجوز مشاور سرمایه‌گذاری، در سال ۱۳۹۶ مجوز عرضه و پذیرش و در سال ۱۳۹۷ مجوز سبدگردانی را دریافت کرد.

همچنین این شرکت، یکی از سرمایه‌گذارهای شرکت پارس کیان است که یکی از دو شرکت رتبه‌بندی اعتباری کشور محسوب می­شود.

معروفی با بیان این تاریخچه افزود: «با توجه به دریافت این مجوزها، در حال حاضر نوآوران امین یک شرکت با خدمات کامل مالی و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار به‌حساب می‌آید و امروزه با ورود به مبحث الگوریتم های معاملاتی، از فناوری های ماشین لرنینگ نیز در خدمات خود بهره می برد »

او در ادامه به خدمات مشاوره‌ای این شرکت در حوزه‌های عرضه، پذیرش و ارزش‌گذاری اشاره کرد و گفت: «بسیاری از شرکت‌های بزرگ کشور هم‌اکنون از خدمات ما استفاده می‌کنند. برای مثال در افزایش سرمایه اخیر فولاد مبارکه، مشاور افزایش عرضه بودیم.»

 

نوآوران امین با دو دسته سامانه‌های تخصصی در فاینکس حاضر است

به گفته مدیر مشاوره سرمایه‌گذاری نوآوران امین، این شرکت با سامانه‌های هوش تجاری و وب سرویس‌ API در فاینکس حاضر می‌شود.او در ادامه به معرفی این سامانه‌های تخصصی پرداخت.

 

سامانه‌های هوش تجاری

مدیر مشاوره سرمایه‌گذاری نوآوران امین، معرفی محصولات جدید نوآوران امین در حوزه ارزیابی شرکت ها را هدف اصلی حضور این شرکت در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه دانست و افزود: «امسال سامانه آرش را که جایزه دکتر نوربخش را در حوزه بانکداری گرفت، ارائه خواهیم داد.»

هوش تجاری ویژه صنایع مالی و غیر مالی و هوش تجاری ویژه هولدینگ‌ها از جمله دیگر محصولات نوآوران امین در این حوزه به شمار می‌روند.

علاوه بر مشتریان حقوقی، نوآوران امین برای مخاطبان حقیقی هوش تجاری ویژه‌ای را طراحی کرده است که به گفته مدیر مشاوره سرمایه‌گذاری شرکت، این هوش تجاری یک محصول مبتنی بر مشاوره سرمایه‌گذاری الکترونیک است که در نوآوران امین برای اولین بار ارائه می‌شود و به سامانه سودیاب نوآوران امین متصل شده است که از طریق کارگزاری‌ها و OMS ها به مشتریان حقیقی ارائه می‌شود.

او در توضیح این سیستم گفت: «مشتریان حقیقی به‌خصوص آنها که اطلاعات آنچنانی از بورس ندارند، با پردازش‌های پیشرفته‌ای که این سیستم انجام می‌دهد، تصمیم‌های مبتنی بر واقعیت و به دور از شایعه و حدس و گمان خواهند داشت و به کمک آن می‌توانند‌ پورتفوی خود را دائما پایش کنند.»

او افزود: «این سیستم با استفاده از هوش تجاری اختصاصی نوآوران امین توسعه داده شده است. ما قبلا از تکنولوژی‌های مختلف بین‌المللی استفاده می‌کردیم و سیستم اختصاصی نداشتیم. مزیت سیستم جدید این است که متعلق به خود نوآوران امین است. همچنین این سیستم، طراحی قابل انعطاف دارد و برای استفاده روی موبایل و آی‌پد و تبلت‌ها هم مناسب خواهد بود.»

 

 وب‌سرویس‌ API نوآوران امین

وب‌سرویس‌ API از دیگر محصولات نوآوران امین هستند که در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه معرفی می‌شوند.

مدیر مشاوره سرمایه‌گذاری شرکت نوآوران امین در این خصوص گفت: «طیف متنوعی از سرویس‌های Open API را در سه نسل داده‌های خام، داده‌های پردازش‌شده و تصمیم‌ساز ارائه خواهیم داد.»

او افزود: «نسل اول، داده‌های خام را با پردازشی بسیار کم ارائه می‌دهند. نسل دوم داده‌ها را با پردازش‌های پیچیده ارزیابی ارائه می‌دهد. نسل سوم که آرش هم از همین نسل محسوب می‌شود، به کاربران قدرت تصمیم‌گیری را با توجه به ملاک‌هایی مثل میزان سرمایه‌گذاری و ریسک و … می‌دهد.»

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، ۲ تا ۵ اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و شرکت نوآوران امین در سالن ۳۵ غرفه ۱۵، میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا