بانک و بیمهبیمه

بار مالی ۲۰۰۰میلیاردی رشد تعرفه‌های پزشکی برای بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه اعلام کردیم، افزایش تعرفه‌های سال ۱۳۹۸ موکول به تامین اعتبار است، گفت: افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌ها، حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی برایمان به همراه دارد.

به گزارش اقتصادآنلان به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی درباره نحوه جبران هزینه‌های ناشی از افزایش تعرفه‌های پزشکی سال ۱۳۹۸ با توجه به کسری بودجه و انباشت بدهی‌های سازمان بیمه سلامت، گفت: سازمان بیمه سلامت در شورای‌عالی بیمه به مصوبه این شورا درباره افزایش تعرفه‌های پزشکی سال ۱۳۹۸ رای داد،  اما در آنجا هم موضوع را به تامین اعتبار مورد نیازمان موکول کردیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم منابع مورد نیازمان برای جبران هزینه‌های ناشی از افزایش نرخ تعرفه تامین شود، افزود: بعد از ابلاغ تعرفه‌های پزشکی سال ۱۳۹۸، ‌ سازمان بیمه سلامت نیز این افزایش تعرفه‌ها را از ابتدای سال عملیاتی کرده و به سیستم خودمان هم ابلاغ کرده‌ایم تا کار را پیش برند. بر این اساس اگر قولی را که درباره تامین اعتبار لازم برای جبران هزینه‌های ناشی از افزایش تعرفه‌های پزشکی داده شده،  عملی کنند و تامین اعتبار انجام شود، در تامین هزینه‌های مرتبط با افزایش تعرفه‌های پزشکی مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد: به طور معمول به ازای هر پنج درصد افزایش تعرفه، ۹۰۰ میلیارد تومان بار مالی برای ما ایجاد می‌شود. حال وقتی گفته می‌شود که به طور گلوبال در تعرفه‌های بخش دولتی افزایش ۱۰ درصدی داشته باشیم، این  میزان افزایش برای سازمان بیمه سلامت، حدود  ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی دارد. بنابراین به همین میزان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم مشکلی در زمینه تامین آن پیش نیاید. ما تمام تلاش‌مان این است که کار را بدون مشکل پیش بریم.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا