ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فشارهای آمریکا نتوانست جلوی رشد هواوی را بگیرد!

هواوی روز دوشنبه با انتشار گزارش مالی سه ماهه نخست سال جاری میلادی اعلام کرد که برخلاف فشار و جریان سازی های آمریکا علیه این شرکت چینی، درآمد آن با ۳۹ درصد رشد به بالغ بر ۲۶ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، با توجه به آنکه هواوی در طول یک سال گذشته با فشارهای متعددی از سوی دولت ترامپ مواجه شده است، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند که این شرکت چینی با افزایش قابل ملاحظه‌ای در میزان درآمد و سودآوری خود در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی مواجه شده است.

یکی از جنجال‌برانگیزترین اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۸ میلادی رخ داد، بدون شک تلاش دولت ایالات متحده آمریکا برای تحریم و ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی ساخت شرکت چینی هواوی بود.

همچنین بخوانید

ماجرا از اوایل سال گذشته میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

با این‌که دولت چین و شرکت‌های هواوی و زدتی‌ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به تلاش برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می‌دهند.

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی رویترز نشان می‌دهد که هواوی موفق شده است در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با یک رشد و افزایش ۳۹ درصدی در میزان درآمدهای خود روبرو شده است و رقم آن در این بازه زمانی کوتاه سه ماهه به ۱۷۹.۷ میلیارد یوآن معادل ۲۶.۸۱ میلیارد دلار رسیده است.

این رقم به قدری قابل توجه بوده است که بالاترین میزان درآمد سه ماهه این شرکت چینی محسوب و عنوان شده است.

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگ میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل اینترنت را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود. حال یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در این حوزه، شرکت هواوی است که فعالیت‌های گسترده‌ای در کشورهای متعددی از جهان داشته و به برقراری زیرساخت‌های مربوط به آن تلاش‌های زیادی کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا