بورسبورس اوراق

سرمایه گذاری خطر پذیر باید ۳۰ درصد بازار را دربرگیرد

سرمایه گذاری خطر پذیر که در بورس پذیره نویسی شده، باید ۳۰ درصد از بازار را در برگیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، معاون فن آوری ریاست جمهوری امروز در آیین بازگشایی دوازدهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه گفت: امروز بانکها به دنبال خرید تکنولوژی فین تک هستند چراکه همه می دانند در آینده شکل کنونی بانکداری تغییر خواهد کرد.

سورنا ستاری اضافه کرد: این موضوع درباره بیمه ها نیز مصداق خواهد داشت، بر همین اساس چنانچه صنعت بیمه وارد این حوزه نشود با سرنوشت نابودی مواجه خواهد بود.

همچنین بخوانید

به گفته وی، در حوزه فین تک و بیمه حوزه های جدید در حال توسعه هستند و ایده های خلاقانه باید در این حوزه وارد شوند.

ستاری با تاکید بر تحول در زیر ساخت ها گفت: تا کنون ۲۰ جلد کتاب با ۲۰ هزار ایده در دنیا در حوزه فین تک و استارتاپ منتشر شده که می تواند در تحول این صنعت بسیار راهبردی باشد.

وی ادامه داد: امروز شرکت های بزرگ باید با خرید شرکت های کوچکتر به نوآوری های جدید دست یابند.

ستاری راه اندازی تابلوی دانش بنیان را در بورس با همکاری رییس سازمان بورس اتفاقی نیک در صنعت فین تک عنوان کرد و افزود: صندوق های خطر پذیر در بورس و سرمایه گذاری خطر پذیر باید ۳۰ درصد بازار را دربرگیرد.

معاون فن آوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه استارتاپ ها با وام شکل نمی گیرند، توضیح داد: این صنعت با سرمایه گذاری خطر پذیر به شکوفایی و نوآوری دست می یابد.

وی در پایان با اشاره بر نقش مهم بانک مرکزی در رشد فین تک ها گفت: بانک مرکزی در مقابل این صنعت سدی ایجاد نکرد بلکه موتور محرکی برای پیشروی فین تک ها بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا