بورسبورس اوراق

انتشار اوراق بهادار بیمه، تعمیق بازار سرمایه را به همراه دارد

رییس کل بیمه مرکزی؛

غلامرضا سلیمانی امیری در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: وضعیت عملکرد بورس، بانک و بیمه در هر کشوری نشان دهنده وضعیت و رشد اقتصادی آن کشور است و کارآمدی نظام اقتصادی آن کشور را ترسیم می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر لزوم رشد هماهنگ این سه بازار در اقتصاد خاطرنشان کرد: چنانچه این سه بخش در تعامل با یکدیگر رشد کنند، می توانند متضمن رشد اقتصادی کشور باشند.

سلیمانی صنعت بیمه را دارای دو نقش موثر در رشد اقتصادی ارزیابی کرد و افزود: صنعت بیمه می تواند با تجمیع حق بیمه و سرمایه های خرد مردم برای تامین مالی استفاده شود، چراکه در حال حاضر پورتفوی بیمه در کشور ۶۰ هزار میلیارد تومان است که می تواند به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برسد.

همچنین بخوانید

وی یادآور شد: یکی از مهمترین مسایل مورد بحث در شرایط کنونی انتشار اوراق بهادار بیمه است که در جهان مورد توجه ویژه قرار گرفته است. معمولا ۵۰ درصد این اوراق مربوط به حوادث مخاطره پذیر است و می تواند مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به آمارهای جهانی انتشار و بهره مندی از این اوراق در جهان اظهار کرد: انتشار این اوراق موجب می شود تا ضمن استفاده از مزایای آن در هنگام حوادث غیر مترقبه، شاهد افزایش عمق بازار سرمایه باشیم.

سلیمانی امیری افزود: طی سال گذشته تعداد بیمه نامه های صادره ۱۵ میلیون رشد داشته و میزان پرداخت خسارت ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که نشان از تعهد بیمه مرکزی نسبت به بیمه گذاران خود است.

وی افزایش سرمایه را لازمه تقویت شرکت های بیمه ای در شرایط فعلی دانست و خاطرنشان کرد: آیین نامه افزایش سرمایه شرکت های بیمه ای برای سال ۹۸ به تصویب رسیده است و در حال پیگیری و اجرای این مهم هستیم.

رییس کل بیمه مرکزی یادآور شد: باید تلاش کنیم تا بیمه را بومی کنیم تا در شرایط تحریم قبول ریسک را به بیمه های داخل منتقل کنیم.

وی در خصوص اقدامات پیش رو برای سال ۹۸ نیز گفت: در سال جاری اگر بتوانیم صندوق بیمه حوادث طبیعی را به تصویب برسانیم کار بسیار بزرگی است و می توانیم حدود ۳۰ میلیون واحد مسکونی را با تنها ۱۵۰ هزار تومان حق بیمه که ۵۰ درصد آن را دولت قبول کند کار بزرگی خواهد بود.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر تلاش بیمه مرکزی برای افزایش تعامل بورس، بانک و صنعت بیمه ابراز امیدواری کرد: در سال ۹۸ تلاش ما بر این است که بتوانیم بحث رتبه بندی شرکت های بیمه ای و دیگری بحث حاکمیت شرکتی برای کنترل بیشتر شرکت ها بر فعالیت خودشان صورت گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا