امور زیربناییراه و ساختمان

حمایت از عرضه مسکن برنامه مهم دولت

 

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: مهمترین مسئله ای که امروز در دستور کار دولت و وزارتخانه مزبور قرار گرفته حمایت از تولید و عرضه مسکن در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  پروانه اصلانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطور مشخص هم اکنون برنامه ریزی تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: این اقدام از دو جهت قابل توجه است نخست اینکه عرضه وقتی زیاد شود قیمت ها در بازار مسکن قابل کنترل تر و از طرف دیگر با راه افتادن فعالیت های مسکن سایر صنایع و حرف وابسته به مسکن هم رونق پیدا می کند.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری سخنان خود ضمن اشاره به مقوله افزایش قدت خرید مردم در بحث تامین مسکن گفت: تنها از طریق بالا بردن سقف تسهیلات خرید نمی توان پاسخ تقاضا و قدرت خرید مردم را در این حوزه داد.

وی در ادامه افزود: حمایت از تقاضا و افزایش قدرت خرید جزئی از ایجاد زمینه های دسترسی به مسکن مناسب برای خانوارهاست.

اصلانی اضافه کرد: این مهم از دو طریق اول افزایش سقف تسهیلات خرید و دوم با روش های حمایت از عرضه امکان پذیراست یعنی به نحوی باید زمینه ها را فراهم کردکه خانوارها با پرداخت هزینه های کمتر به مسکن مناسب دسترسی پیدا کنند.

وی گفت: واقع مطلب اینکه حمایت از تقاضا از طریق افزایش سقف تسهیلات از سوی وزارت راه و شهرسازی با طراحی و عملیاتی کردن ابزارهایی مانند صندوق مسکن یکم در کشور صورت گرفته است.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: این ابزارها بطور مستقیم سقف تسهیلات را افزایش و همینطور کمک کرده خانوارها منابع بیشتری برای ورود به بازار مسکن داشته باشند اما اتفاقی که نیفتاد و می بایست می افتاد تجهیز عرضه بوده است.

وی در ادامه یادآورشد: حمایت از تقاضا در کشور صورت گرفته اما این مهم در بخش عرضه به نحو باید و شاید و بر اساس ظرفیت های اقتصادی مملکت اتفاق نیفتاده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا