بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

دومین دوره فینال رویداد استارت‌آپ جاده ابریشم برگزار می‌شود

استارت‌آپ‌ جاده ابریشم، رویداد معرفی کننده استارت‌آپ‌های ایرانی به جامعه کارآفرینی ایران و جهان است که با هدف آشنایی با برترین شرکت‌های نوآور و نوپا موجود در کشور و همچنین تسهیل ارتباطات جهانی، دسترسی آسان‌تر به تجربیات موفق در سطح بین‌المللی و جذب سرمایه خارجی طراحی‌شده است. دومین دوره فینال رویداد استارت‌آپ جاده ابریشم (Silk Road Startup) با رقابت هشت تیم برتر رویدادهای کشوری در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اهداف رویداد استارت‌آپ‌ جاده ابریشم معرفی استارت‌آپ‌های برتر ایرانی، برقراری ارتباط و شبکه‌سازی اکوسیستم استارت‌آپی ایران و جهان، انتقال دانش و تجربه بهترین کارآفرینان داخلی و خارجی با اکوسیستم استارت‌آپی ایران است.

همچنین بخوانید

روندکار استارت‌آپ‌ جاده ابریشم به این صورت است که هر سال در شهرهای محدودی برگزار می‌شود. در سال ۱۳۹۶ تیم برگزارکننده و داوری به هفت شهر ایران شامل تبریز، اصفهان، یزد، تهران، شیراز، رشت و مشهد سفر کردند؛ اما در سال ۱۳۹۷ تعداد شهرها با توجه به شرایط اقتصادی کشور محدود به ۵ شهر شد و این رویداد ملی و بین‌المللی در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز و کرمان برگزار شد.

اولین دوره این رقابت با ثبت‌نام ۴۰۰ استارت‌آپ‌ شروع شد که ۸۴ استارت‌آپ‌ برای رقابت پذیرفته شده و ۱۶  استارت‌آپ به مرحله فینال که ۲۹ و ۳۰ فروردین ۹۷ در جزیره کیش برگزار شد راه یافتند. در دومین دوره نیز ۲۸۰  استارت‌آپ جدید ثبت نام کردند که در نهایت ۵۵ استارت‌آپ برای رقابت پذیرفته شدند و ۸ ا استارت‌آپ به مرحله فینال راه یافتند.

مخاطبین جاده ابریشم را فعالان اکوسیستم استارت‌آپی، سرمایه‌گذاران، استارت‌آپ‌ها و علاقه‌مندان به کارآفرینی تشکیل می‌دهند. در این رویداد فرصت شبکه‌سازی تخصصی و آشنایی با سایر استارت‌آپ‌ها، سخنرانی‌ها و پنل‌های تخصصی با حضور کارآفرینان برتر ایران و جهان فراهم است.

فینالیست‌های دومین دوره رویداد استارت‌آپ‌ جاده ابریشم:

۱. پذیرش ۲۴ (کلینیک مجازی و نوبت‌دهی پزشکان) – برنده رویداد کرمان

۲. الفبا (برنامه به اشتراک‌گذاری آموزش بر روی کتاب‌های درسی و جزوات) – برنده رویداد شیراز

۳. فن‌آسا (فناوری‌های آینده‌ساز و اثرگذار، ساخت قاشق مخصوص بیماران پارکینسون) – برنده رویداد مشهد

۴. هانیلی (پلتفرمی برای ارتباط زنبورداران و خریداران عسل) – برنده رویداد تبریز

۵. دیالوگ (اپراتور هوشمند پاسخگویی به سؤالات و مشکلات مشتریان به صورت بلادرنگ) – برنده رویداد تهران

۶. سه‌سوت‌جابز (سامانه استخدامی) – برنده رویداد تهران

۷. این‌پین‌اپ (اپلیکیشن جستجو و درخواست ملک) – برنده رویداد تهران

۸. کریدورز (سرویس خدمات حمل‌ونقل ریلی) – برنده رویداد تهران

رویداد جاده ابریشم این فرصت را برای اکوسیستم استارت‌آپی ایران فراهم آورده تا در کنار یکدیگر به آموزش بپردازند و در راه کارآفرینی تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این رویداد بین‌المللی از سال ۹۶ در تلاش است ضمن معرفی بهترین استارت‌آپ‌های ایرانی بستری برای رشد، شبکه‌سازی و شتاب‌دهی آنلاین آن‌ها فراهم آورد.

رویداد استارت‌آپ‌ جاده ابریشم در روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ صبح (پذیرش و صبحانه کارآفرینان از ساعت ۸: ۳۰) تا ساعت ۱۷ برگزار خواهد. در طی دو روز، ۹ سخنرانی و ۷ پنل تخصصی با موضوعاتی مانند چالش‌ها و آینده استارت‌آپ‌ها در ایران، تکنولوژی‌های آینده مانند هوش مصنوعی و بلاکچین، چالش‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری، بررسی شرایط منابع انسانی در ایران و ارتباط با رسانه انجام خواهد شد. در مجموع ۳۵ سخنران شامل ۹ سخنران خارجی و ۲۶ سخنران ایرانی در رویداد حضور دارند.

استارت‌آپ‌ جاده ابریشم رویدادی مستقل و ناسودبر است که توسط ۸ کارآفرین و جامعه‌ساز استارت‌آپی بنیان نهاده شده و با کمک ۱۰۰ داوطلب برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه ایوند استارت‌آپ‌ جاده ابریشم به این آدرس مراجعه کنید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا