امور زیربناییراه و ساختمان

جای خالی بیمه صندوق حوادث طبیعی منازل مسکونی

 

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ایران از جای‌خالی بیمه صندوق حوادث طبیعی منازل مسکونی در صنعت بیمه ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رحیم مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ایران در گفتگو با برنامه نود و هشتی ها گفت: یکی از دلایل مهمی که بیمه حوادث در ایران توسعه پیدا نکرده بحث فرهنگ سازی است که مغفول مانده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: بیمه حوادث هزینه های بالایی دارد و از آن جا که سطح خسارت بسیار گسترده است کمک دولت ها را برای تقبل بخشی از هزینه ها می‌طلبد.

وی ایجاد صندوق های خاص بیمه را از راهکارهای توسعه بیمه حوادث دانست و افزود: اگر صندوق بیمه های حوادث همچون صندوق حوادث طبیعی منازل مسکونی تشکیل شود این روند تسری و توسعه پیدا می‌کند و سایر اماکن همچون تجاری و سایر بخش ها نیز از این صندوق استقبال خواهند کرد.

مصدق در خصوص نقش حاکمیت در فرهنگ سازی استفاده از بیمه ها به خصوص بیمه بازرگانی گفت: واقعیت امر این است که اطلاع رسانی در معرفی حوادث و جبران خسارت توسط بیمه ها به صورت گسترده انجام نشده است.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ایران تشکیل صندوق ها و شرکت های بیمه ای را حاصل نیاز مردم از حمایت اموال خود دانست و افزود: مردم در راستای حمایت از اموال خود به فکر یک راه جبران خسارت بودند از این رو حاصل ایت تفکر تشکیل صندوق ها و شرکت های بیمه ای است ول از آنجا که این بیمه گشترش پیدا نکرده و پوشش های بیمه ای در حد نیاز مردم نیست باید دلایل آن بررسی شود.

وی عدم توان خرید بیمه نامه را از دیگر مشکلات و هزینه های زیاد برای مردم دانست و افزود: اگر سطح درآمد عمومی مردم پایین باشد اولویت اول تهیه نیازهای جاری است و در همین راستا دولت با فرهنگ‌سازی برای بیمه اجباری می‌بایست بخشی از حق بیمه‌ها را نیز تقبل نماید.

مصدق در خصوص گله مندی برخی از افراد در بروکراسی و تاخیر در خسارت توسط برخی از شرکت های بیمه گفت: سیستم پرداخت خسارت توسط بیمه به نسبت سالهای گذشته بسیار تغییر کرده و سعی می شود در اندک زمان ممکن و کاهش بروکراسی اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: متاسفانه تعداد قلیلی از افراد با تخلف و ترفند سعی در گرفتن خسارت نا حق از شرکت های بیمه ای دارند و بر این اساس و به منظور جلوگیری از این روند و خسارات غیر واقعی گاهی بیمه مجبور به بررسی ها و رسیدگی های بیشتر می نماید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا