انرژیبورس

آیین معارفه هلدینگ ۲ هزار میلیارد تومانی «صدر تامین» برگزار شد

آیین معارفه یکی از بزرگترین هلدینگ های زیر مجموعه شستا برای آغاز عرضه ۵ تا ۱۰ درصدی آن روز دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۸ برگزار شد. ۹۰ درصد سهام “تاصیکو” به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و ۱۰ درصد هم به سرمایه‌گذاری صبا تامین تعلق دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سرمایه گذاری صدر تامین از ۲۷ اسفند در صنعت استخراج کانی‌های فلزی و در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شده بود و بعد از تکمیل اطلاعات در روزهای گذشته، حالا آیین معارفه آن برگزار شد.

مدیران این هلدینگ دو هزار میلیارد تومانی امروز با حضور در این مراسم معارفه با حضور در جمع سهامداران به تشریح آخرین وضعیت مالی و عملیاتی و پاسخ به سئوالات این هلدینگ پرداختند. بر اساس این گزارش عرضه سهام هلدینگ سرمایه گذاری صدر تامین نخستین عرضه سهام در سال ۹۸ خواهد بود.

همچنین بخوانید

پرتفوی بورسی ۸۸ درصد از کل هلدینگ را تشکیل می‌دهد

احمد زمانی مدیرعامل هلدینگ تاصیکو عرضه سهام این هلدینگ را در راستای سیاست دولت و تأکید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر عرضه سهام زیر مجموعه شستا و خروج از بنگاه داری برشمرد و گفت:

سهام تاصیکو در تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال گذشته در تابلوی بورس به همین عنوان پذیرفته شد.

وی درباره تاریخچه تاسیس این شرکت گفت: شرکت در ۳۰ فروردین ماه سال ۷۸ به عنوان شرکت سرمایه گذاری کاشی و سرامیک تامین تاسیس شد و از ۲۸ بهمن ماه سال ۸۳ از سهامی خاص به سهامی عام تغییر و نام آن به هلدینگ سرمایه گذاری صبا تامین تغییر یافت.وی یادآور شد از ۳۰ شهریور سال ۹۲ این هلدینگ در بورس به عنوان نهاد مالی شناخته شد و موضوع فعالیت آن صنایع معدنی و کانی های غیرفلزی فلزی و زنجیره‌های وابسته به آن است.

وی سرمایه این شرکت را ۲۰ هزار میلیارد ریال در قالب بیست هزار سهم عادی با نام اعلام کرد.زمانی همچنین درباره آخرین ترکیب سهامداران این هلدینگ گفت ۹۰ درصد سهام این هلدینگ مربوط به شستا و ۱۰ درصد مربوط به صبا تامین است.

مدیرعامل تاصیکو هم چنین گفت پرتفوی بورسی این هلدینگ در تاریخ ۲۵ ۱۲ ۹۷ معادل ۵ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان بوده و پرتفوی غیر بورسی آن ۷۴۲ میلیارد تومان بوده است که پرتفوی بورسی ۸۸ درصد و غیربورسی ۱۲ درصد از کل هلدینگ را تشکیل می‌دهد.

زمانی همچنین گفت پرتفوی بورسی شرکت در تاریخ ۹۸.۱.۳۱ به ۶ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان رسیده است.

ی همچنین درباره برآورد سود سرمایه گذاری‌های تاصیکو گفت: سود سرمایه گذاری بر اساس عملکرد ۱۳۹۷.۲.۳۱ معادل ۲۲۷ میلیارد تومان بوده و پیش بینی می شود در ۹۸.۲.۳۱ معادل ۶۴۵ میلیارد تومان باشد.

⚜️در این مراسم معارفه در پاسخ به سوالی درباره طلب یک هزار میلیارد تومانی این هلدینگ از شستا اعلام شد که در ماه‌های آبان و آذر با سهام‌های مربوط به حوزه فعالیت این هلدینگ این طلب تسویه شده و دیگر هیچ طلبی ندارند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا