بانکبانک و بیمه

تداوم اقدامات بانک مرکزی موجب ثبات بیشتر اقتصاد کشور می شود

هفتمین نشست دوره ای رییس کل بانک مرکزی با اقتصاددانان عصر دیروز با محوریت موضوعاتی اعم از اجرای عملیات بازار باز، اصلاح نظام بانکی، نحوه کنترل نقدینگی و تورم و ثبات نرخ ارز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک مرکزی،  رییس کل بانک مرکزی در این نشست با اشاره به اینکه بانک مرکزی تمهیدات لازم برای مقابله با عدم تمدید معافیت خرید نفت ایران را اندیشیده، ذخایر ارزی کشور را برای حفظ ثبات بازار ارز مناسب ارزیابی کرد.
عبدالناصر همتی با اشاره به موفقیت بانک مرکزی در کنترل حجم نقدینگی از طریق تشدید نظارت بر اضافه برداشت بانک ها بر تداوم این روند تاکید کرد.

رییس شورای پول و اعتبار همچنین ایجاد تبادل مستقیم بین واردکنندگان و صادرکنندگان در یک ماه گذشته را موجب افزایش حجم مبادلات در سامانه نیما دانست و بر عدم دخالت بانک مرکزی در تعیین نرخ ارز در سامانه نیما تصریح کرد.

همچنین بخوانید

اقتصاددانان حاضر در این نشست با تاکید بر اینکه دشمنان با استفاده از جنگ روانی قصد برهم زدن شرایط اقتصادی کشور را دارند، ضمن قدردانی از اقدامات بانک مرکزی به ویژه در خصوص حفظ تعادل بازار ارز، از تسلط این بانک به بازار ارز به عنوان عامل اصلی ثبات این بازار پس از دو مرحله تشدید تحریم های آمریکا یاد کردند.

اقتصاددانان حاضر در نشست با اشاره به راه اندازی بازار متشکل ارزی و اقدام به عملیات بازار باز، این دو ابزار را موجب تقویت تسلط بانک مرکزی در حوزه پولی و ارزی دانسته و خواستار دقت در بکارگیری این ابزارها شدند.

ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح، حذف صفرها از پول ملی، اصلاح نظام بانکی و کیفیت پایه پولی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا