انرژی

آژانس بین‌المللی انرژی: عرضه کافی نفت در بازار وجود دارد

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد عرضه کافی نفت در بازارهای جهانی وجود دارد و ظرفیت تولید مازاد در سطح قابل قبولی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد عرضه کافی نفت در بازارهای جهانی وجود دارد و ظرفیت تولید مازاد در سطح قابل قبولی است. این آژانس بر نیاز به دوری از قیمت بالای نفت در بحبوحه ضعف رشد اقتصادی جهان تاکید کرد.

این نظرات آژانس بین المللی انرژی همزمان با سخت تر شدن تحریم های آمریکا علیه ایران، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان ارائه شد.

همچنین بخوانید

این آژانس که مقر آن در پاریس است، اعلام کرد:« سخت‌تر کردن تحریم‌ها علیه ایران بر ظرفیت صادرات این کشور تاثیر می‌گذارد. صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در حال حاضر حدود ۱.۱ میلیون بشکه در روز است که نسبت به مارس ۳۰۰ هزار بشکه و نسبت به ماه می ۲۰۱۸، ۱.۷ میلیون بشکه کمتر شده است.

آژانس بین المللی انرژی که سیاست های انرژی کشورهای صنعتی را هماهنگ می‌کند اعلام کرد ظرفیت تولید مازاد جهانی به ۳.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است که دلیل آن تعهد بالای کشورهای عضو اوپک و متحدان آن به توافق کاهش تولید نفت بوده است.

موجودی نفت کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در پایان فوریه ۲.۸۷۱ میلیارد بشکه نفت بود که بالاتر از میانگین ۵ ساله قرار دارد.  آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد کل عرضه نفت از طرف آمریکا در سال جاری به ۱.۶ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا