صنعت، معدن، تجارت

محدودیت‌ تردد دریایی ایران، تروریسم اقتصادی آمریکاست

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان اقدامات محدودساز آمریکا در حمل و نقل دریایی را تروریسم اقتصادی خواند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد اظهار داشت: با افتخار اعلام می‌کنیم که سال گذشته، علی‌رغم تمام اقداماتی که آمریکا در راستای محدود کردن ما انجام داد، بالغ بر ۲۶۵ میلیون تن انواع محموله‌ها از بنادر کشور، توسط ناگان ایرانی و بین المللی ترانزیت، ترانشیپ، صادر و وارد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: روند باز نگه داشتن مجاری تجارت بین‌المللی دریایی کشور، فعالیت بنادر بازرگانی و ناوگان کشتیرانی، ادامه خواهد داشت.

راستاد با اشاره به یکی از دستاوردهای کشور ناشی از تروریسم اقتصادی اخیر آمریکا، گفت: در دوره قبل، بر اثر اعمال تحریم ما به دنبال پرچم کشورهای بودیم که بتوانیم فعالیت ناوگان کشتیرانی خود را تداوم ببخشیم؛ اما الان با افتخار می‌توانیم بگوییم که عمده ناوگان کشور تحت مالکیت و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در بنادر اقصی نقاط جهان و آب‌های اقیانوسی فعالیت دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر ضرورت تمرکز و توجه بیش از گذشته در برابر اقدامات آمریکا در حوزه حمل و نقل دریایی افزود: آماده مقابله و واکنش به موقع در برابر هرگونه اقدام احتمالی آمریکا در این حوزه هستیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا