انرژی

افزایش ۱۵ درصدی قیمت بنزین التهابی در بازار ایجاد نمی کند

 

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی گفت: افزایش نرخ بنزین با شیب ملایم و ۱۵ درصدی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی در برنامه نود و هشتی ها گفت: در اکثر کشورهای همسایه و مشابه ایران که از ذخایر انرژی برخوردار هستند دامنه افزایشی قیمت بسیار بالا است تا جایی که عربستان در آخرین مرحله، قیمت بنزین مصرفی داخل را ۱۲۰ درصد افزایش داد.

همچنین بخوانید

رضا پدیدار افزود : طی برنامه ریزی و پیش بینی های به عمل آمده در برنامه ششم توسعه ،دولت برای افزایش نرخ حامل‌های انرژی نیازی به مجوز مجلس ندارد.

وی پایین بودن نرخ انرژی را یک عارضه برای اقتصاد دانست و افزود: به دلیل پایین بودن نرخ بنزین مصرف سوخت در ایران بیش از ۷/۵ برابر میانگین مصرف جهانی است که اگر در سال‌های گذشته روند افزایشی قیمت متناسب و معقول با نرخ تورم صورت می گرفت امروز شاهد اصراف و قاچاق سوخت نبودیم.

وی با اشاره به مدیریت مصرف سوخت در استان های مرزی در۶ ماه گذشته گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت از سوی دولت و شرکت پالایش فرآورده‌های نفتی در استانهای مرزی بحث استفاده از کارت سوخت به مرحله اجرا درآمد و مشخص گردید برخی از خودروها روزانه ۳۰۰ لیتر بنزین مصرف می‌کنند که نشان از قاچاق سوخت بود.

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی افزود: دولت در گام اول باید با استفاده از کارت سوخت و در گام بعدی با سهمیه بندی مصرف را کنترل نماید.

وی افزود: دو نرخی شدن قیمت بنزین را متعادل سازی درمصرف دانست و گفت: با دو نرخی شدن قیمت افراد می توانند از سهمیه سهمیه بندی تعیین شده استفاده نمایند و در صورت نیاز بیشتر به بنزین قادر خواهند بود با نرخ بیشتر این محصول را تهیه نمایند.

برنامه “نود و هشتی ها” کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه کنندگی مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۷:۰۰ به مدت ۹۰ دقیقه به روی آنتن می رود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا