بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

دوباره زمان مناسب برای خرید بیت‌کوین فرا رسیده است

 

گزارش جدیدی که توسط آدامانت کپیتال (Adamant Capital) منتشر شده، می‌گوید: زمان مناسب برای خرید بیت‌کوین فرا رسیده و بهتر است قبل از شروع بازار گاوی بعدی، نسبت به جمع‌آوری این ارز رمزنگاری‌شده اقدام کنید. پیش‌تر، در گزارش‌های منتشر شده توسط این شرکت، بیت‌کوین در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ به عنوان یک دارایی کم ارزش گذاری شده (undervalued) معرفی شده بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، در گزارش جدید که به صورت مشترک توسط دو نویسنده به نام‌های تور دیمستر (Tuur Demeester) و مایکل لسکراویت (Michiel Lescrauwaet) تهیه شده، آمده است: «در حال حاضر قیمت بیت‌کوین ۷۵ درصد از بیشترین مقدار خود در سال ۲۰۱۷ کمتر است، ما بر این باوریم که بازار خرسی کنونی، یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.»

همچنین بخوانید

تور دیمستر، مدیر عامل اجرایی آدامانت کپیتال در حال صحبت کردن در ایونت کانسنسوس – نیویورک – ۲۸ نوامبر سال ۲۰۱۷

تور دیمستر در تاریخ ۷ دسامبر سال ۲۰۱۸ در توئیتر خود اعلام کرد که انتظار دارد قیمت بیت‌کوین در فاز انباشتگی به ۳ تا ۶ هزار دلار برسد. همچنین طبق گزارش جدید منتشر شده، در نوامبر سال ۲۰۱۸ که سرمایه‌گذاران خرد از بازار بیت‌کوین خارج شدند و قیمت آن ۴۸ درصد کاهش پیدا کرد، این بازار یک تسلیم را تجربه کرد.

آدامانت کپیتال، سود و زیان تحقق نیافته را به عنوان یک شاخص کلیدی در نظر گرفته و در گزارش خود عنوان کرده که بر اساس این معیار، یک تغییر جدید در رویکرد بازار رخ داده است.

در گزارش مذکور آمده: «افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین از ۴ هزار دلار به بیش از ۵ هزار دلار، باعث شد وضعیت سود و زیان تحقق نیافته برای افرادی شد که بجای فروش این ارز رمزنگاری‌شده، آن را نگه داشته بودند (Hodlers)، بهبود یابد و رویکرد بازار از تسلیم به امید تغییر کند.»

 

سفته‌بازان خرد حذف شده‌اند

نویسندگان گزارش آدامانت کپیتال اشاره کرده‌اند که سرمایه‌گذاران خرد از بازار بیت‌کوین خارج شده‌اند و برای تایید این امر، مجموعه‌ای از داده‌ها را ارائه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، داده‌های ثبت شده در گوگل ترندز (Google Trends)، نشان از ایجاد بی‌علاقگی در سرمایه‌گذاران خرد دارند. میزان تقاضا نیز افت کرده و به سطحی مشابه با ماه مارس ۲۰۱۷ رسیده است. در آن زمان قیمت بیت‌کوین ۱۵۰۰ دلار بود.

گزارش مربوطه همچنین بیان می‌کند که به علت کاهش تعامل سرمایه‌گذاران خرد، اخیرا از میزان نوسان قیمت بیت‌کوین نیز کاسته شده است.

«کارشناسان معتقدند پایداری قیمت، اغلب زمانی صورت می‌گیرد که بازار وارد فاز بی‌علاقگی، تثبیت و انباشت شود؛ از این رو، این احتمال وجود دارد که بروز نوسان در قیمت بیت‌کوین، از تعامل بالای سفته‌بازان خرد نشات بگیرد.»

 

بازگشت نگه‌دارندگان

آدامانت کپیتال در گزارش خود همچنین به فعالیت‌های نگه‌دارندگان طولانی مدت بیت‌کوین، که در اصطلاح به آن‌ها hodlers گفته می‌شود نیز پرداخته است. این افراد از لحاظ نظری، بیشترین تاثیر را بر قیمت بیت‌کوین می‌گذارند.

فعالیت‌های این نگه‌دارندگان طولانی مدت را می‌توان از طریق داده‌های بلاکچین عمومی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

بر اساس گزارش منتشر شده، سرمایه‌گذاران طولانی مدت بیت‌کوین در سه‌ماهه‌ اول سال ۲۰۱۸، در حال تثبیت موقعیت خود بوده‌اند و امید داشته‌اند که روند نزولی قیمت بیت‌کوین متوقف شده و ارزش این ارز رمزنگاری‌شده به جایگاه قبلی خود بازگردد.

در ادامه‌ گزارش آمده: «ولی در نوامبر سال ۲۰۱۸ همه چیز تغییر کرد. با پایین آمدن قیمت بیت‌کوین به زیر ۶۰۰۰ دلار، نگه‌دارندگان ترسیدند و سکه‌هایشان را فروختند. از ۱۴ تا ۱۶ نوامبر، بالغ بر ۷۰۰۰۰ نابودی روز بیت‌کوین (Bitcoin days destroyed) رقم خورد. این حرکت در طول ۹ ماه گذشته، بی‌سابقه بود. »

نابودی روز بیت‌کوین، معیاری است برای اندازه‌گیری حجم تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین و بر اساس حاصل‌ضرب تعداد بیت‌کوین‌های ارسال شده در تعداد روزهایی که آن بیت‌کوین‌ها به شکل ساکن در حساب مربوطه قرار داشته‌اند، محاسبه می‌شود.

«طبق صحبت‌هایی که با کارگزاران و بانک‌های سرمایه‌گذاری داشتیم، دریافتیم که در اواخر سال ۲۰۱۸، اکثر سرمایه‌گذاران سازمانی دچار تردید شده بودند.»

 

وضعیت بهبود یافته است

بنا به اعلام گزارش، احساسات بازار در اوایل سال ۲۰۱۹ بهبود پیدا کرده و علایمی وجود دارد که نشان از بازگشت بیت‌کوین به چرخه‌ قبلی بازار می‌دهد.

«افت ۸۴ درصدی ارزش بیت‌کوین از بیشترین قیمت خود، با افت‌ قیمت‌هایی که در چرخه‌های قبلی رخ داده‌اند (۹۲- درصد در سال ۲۰۱۱ و ۸۵- درصد در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، برابری می‌کند. این رخداد که نشان از حرکتی معادل با چرخه‌های قبلی دارد، برای اثبات فرضیه ما مبنی بر بازگشت به دوران کم ارزش گذاری بیت‌کوین کفایت می‌کند.»

از دیدگاه آدامانت کپیتال، این روند، نشان از عبور تدریجی بیت‌کوین از چرخه‌های شیبدار و نوسان در قیمت به سمت چرخه‌های ملایم و قیمت پایدار دارد.

در این گزارش عنوان شده است: «این احتمال وجود دارد که قیمت بیت‌کوین باز هم کاهش پیدا کند و سپس همانند سالیان گذشته، رشدی صدبرابری را تجربه کند. ما به شدت معتقدیم که قیمت کنونی بیت‌کوین، از قیمت واقعی آن کمتر است.»

 

 

منبع
 Forbes

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا