بورسبورس اوراق

تفاهم نامه شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با سمات

امروز به امضا رسید؛

 

صبح امروز در سومین روز از نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه ، تفاهم نامه ای بین شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی منعقد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  این تفاهم نامه که در ۶ محور با موضوع آموزش و فرهنگسازی،حوزه خبر و اطلاع رسانی،مشاوره و انتشارات بین حسین فهیمی؛مدیرعامل سمات و یاسر فلاح؛مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس امضا شد، زمینه توسعه همکاری بین این دو شرکت را افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه در این مراسم با تشکر از تلاش های صورت گرفته برای انعقاد این تفاهم نامه گفت:این شرکت تلاش می کند تا همواره خدمات خود را بر پایه به روزترین استانداردهای دنیا به مشتریان ارائه دهد، در این میان شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس می تواند با اطلاع رسانی دقیق این خدمات، سپرده گذاری را یاری کند.

وی با تاکید بر تلاش این شرکت برای توسعه فعالیت های خود در پاسخگویی به نیاز بازار سرمایه در آینده افزود: باید به برنامه بزرگی که پیش روی ما است اشاره کنیم؛ ورود حدود ۵۰ میلیون نفر از هم وطنان ما در قالب سهام عدالت به بازار سرمایه اتفاق بزرگی است که موظفیم برای آن زیرساخت های لازم را فراهم کنیم، چرا که طبیعتا این طیف گسترده اقتضائات خاص خود را می طلبد.

فهیمی بهره گیری همگانی از امکانات بازار سرمایه را هدفی مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد:چنانچه بخواهیم بخش وسیعی از جامعه از امکانات بازار سرمایه بهره مند شوند،باید زیرساخت ها و شرایطی را فراهم کنیم تا این عزیزان امکان دسترسی به اطلاعات و داده ها را در بازار داشته باشند؛ یا این که حداقل بتوانند دارایی های خود را به دارایی نقد تبدیل یا احیاناً به گردونه معاملات وارد شده و آن را تبدیل به دارایی های بهتر مطابق با سلیقه خود کنند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، استفاده از ظرفیت های موجود در تمام ارکان بازار سرمایه را برای دستیابی به این هدف ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از هدفگذاری های ما توسعه همکاری با شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس است که با توجه به ظرفیت های ویژه این شرکت و سابقه و خدمات رسانی قابل قبول آن سازمان ها و نهادهای مختلف،تلاش می کنیم تا ما نیز نهایت استفاده را از توان این شرکت ببریم و با همکاری یکدیگر خدمات بهتر و مناسبی را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: از ظرفیت های سنا (پایگاه خبری بازار سرمایه) استفاده خواهیم کرد.

در این مراسم محمدجواد فرهانیان عضو هیات مدیره شرکت مدیریت دارایی مرکزی نیز گفت:با توجه به شناختی که از شرکت خدمات اطلاع رسانی دارم و سابقه خدمتی که در این شرکت داشته ام تاکید می کنم که ظرفیت اصلی شرکت اطلاع رسانی روی “اطلاع رسانی” است.از این رو با برنامه ریزی که صورت خواهد گرفت و بر مبنای این تفاهم نامه تلاش خواهیم کرد از ظرفیت های این شرکت و به ویژه ظرفیت های پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) استفاده کنیم.

وی با اشاره به محورهای این همکاری یادآور شد: بحث آموزش یکی از مهمترین مباحث در توسعه و فرهنگسازی بازار سرمایه است،علاوه بر آن سایر موضوعات مطرح شده در تفاهم نامه را با برنامه ریزی و جدیت پیش خواهیم برد.

فرهانیان با اشاره به جایگاه پایگاه خبری بازار سرمایه در بین فعالان این بازار افزود: از این جایگاه می توان برای معرفی ظرفیت های شرکت سپرده گذاری مرکزی به خوبی استفاده کرد و زیرساخت بازار سرمایه و سپرده گذاری مرکزی در دسترس و استفاده عموم فعالان از طریق فرهنگسازی صحیح قرار گیرد و امیدواریم که همکاران ما در شرکت اطلاع رسانی این امکان را به خوبی فراهم آورند.

سپرده گذاری؛قلب تپنده بازار سرمایه

یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی بورس با تاکید بر اهمیت شرکت سپرده گذاری مرکزی در بین ارکان بازار سرمایه گفت: می خواهم از شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه به عنوان قلب تپنده بازار سرمایه یاد کنم؛چراکه نقش این شرکت در فعالیت هایی که پس از معاملات انجام می شود،بسیار خاص و حساس است و امیدوارم که همکاران من با درایت و هدایت دکتر فهیمی که از مدیران خوشنام در بازار سرمایه هستند،در راستای ایفای این مسئولیت خطیر به خوبی گام بردارند.

یاسر فلاح توسعه دانش سرمایه گذاری در بازار سرمایه را دارای اهمیت ویژه خواند و خاطرنشان کرد: برای انجام این وظیفه مهم در کنار شرکت سپرده گذاری مرکزی هستیم تا با انتقال این مفاهیم، مردم و فعالین را در جهت شناخت این رکن بزرگ بازار سرمایه یاری کنیم.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ضمن بیان اینکه در این ازتباط باید کارهای بزرگی انجام دهیم ادامه داد: یکی از دغدغه های بزرگ ، موضوع سهام عدالت است و قاعدتا روزی این سهام در بازار سرمایه ما وارد خواهد شد و باید برای آن روز برنامه ریزی های لازم را انجام داده باشیم.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد:چنانچه بخواهیم زیرساخت های لازم را برای این مهم ایجاد کنیم باید در کنار شرکت سپرده گذاری مرکزی و سایر ارکان بازار سرمایه قرار گرفته و با تلاش برای افزایش شفافیت و نشر مفاهیم بازار سرمایه به افزایش دانش عمومی جامعه در خصوص سرمایه گذاری در بورس و بهبود جایگاه بازار سرمایه در کشور کمک کنیم.

یاسر فلاح افزود: همچنین با طراحی رویدادهای لازم به شناساندن و آموزش ابزارهای این بازار به علاقه مندان و صاحبان نقدینگی خدمات لازم را برای حضور در بورس ارائه کنیم.

منبع
سنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا