امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

دولت در تخصیص نهاده‌های دامی مشکلی ندارد

کاشان – وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به ارائه ارزان‌ترین تسهیلات به کشت گیاهان دارویی گفت: دولت در تخصیص نهاده‌های دامی مانند سویا و ذرت مشکلی ندارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود حجتی پیشازظهر پنجشنبه در جمع کشاورزان کاشانی ضمن اشاره به کمبود آب کشاورزی در این منطقه اظهار داشت: مسئولیت آب منطقه بر عهده وزارت نیرو است اما این نهاد دولتی نمی‌تواند یک طرفه قضاوت کند و در این مورد باید مبنا و معیاری را اتخاذ کند و پس از در نظر گرفتن این معیارها تمامی اتفاقات ایجاد شده به صلاح کشاورزان است.

وی ضمن تاکید بر بررسی آب کشاورزی منطقه کاشان در کمیته آب و کشاورزی افزود: ملاک ما برای آب کشاورزی کنتور حجمی بوده و ملاکی به اسم سه هزار ساعت نداریم و بر همین اساس باید خاطیان شناسایی و با آنها برخورد شود.

غفلت در حوزه ماهیان زینتی کاشان

وزیر جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر غفلت در حوزه ماهیان زینتی کاشان ابراز داشت: ما نگران آینده حوزه ماهیان زینتی کاشان هستیم و امیدواریم با تلاش‌هایی که طی روزهای آینده انجام می‌شود مشکل در این حوزه برطرف شود اما لازم است تا امورات با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط بخش‌ها به صورت همزمان انجام شود تا بخشی از زمان از دست رفته جبران شود.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری در حوزه کشاورزی الزامی ندارد، گفت: اگر فردی فعالیت خود را بخواهد به حوزه‌های مختلف دامداری، کشاورزی، گلاب‌گیری و غیره تغییر دهد، تغییر کاربری و ایجاد موانع برای او معنایی ندارد و هر فردی که در این حوزه اسمی از تغییر کاربری می‌برد صلاحیت اعطای مسئولیت به وی وجود ندارد.

کاشان می‌تواند در حوزه گیاهان دارویی سرآمد باشد

حجتی با بیان اینکه کاشان می‌تواند در حوزه گیاهان دارویی سرآمد باشد، اظهار داشت: سعی کردیم تا ارزان‌ترین تسهیلات به این حوزه تخصیص پیدا کند چراکه جز طرح‌های اقتصاد مقاومتی است و تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا این موضوع رونق داشته باشد.

وی با بیان اینکه در نهاده‌های دامی در کشور مشکلی نداریم، افزود: منظور از نهاده‌های دامی ذرت و سویا است که در این مورد مشکلی نداریم و هر تولیدکننده به تناسب حجم کاری خود می‌تواند از نهاده‌های دامی دولتی بهره مند شود و در این مورد حواله‌ها را به مسئولان استانی تحویل می‌دهیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا