بورسبورس اوراق

در هیچ یک از بورس‌های کالایی دنیا خودرو عرضه نمی‌شود/ برای عرضه خودرو در بازار سرمایه باید قیمت آن به صورت کامل آزاد شود

شرکت‌های خودروساز در دوسال گذشته قصد داشتند محصولات خود را در بورس کالا عرضه کرده و از این طریق اقدام به تامین مالی کنند، این در حالی است که در مقطعی دو محصول خودرویی در بورس کالا نیز عرضه شد، اما با توجه به ابهاماتی که وجود داشت، این امر ادامه نیافت و متوقف شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،   در رابطه با الزامات و شرایط عرضه خودرو در بازار سرمایه حامد ساطانی نژاد مدیر عامل بورس‌کالا در گفتگو با اقتصادآنلاین با تاکید بر اینکه بر اساس ماهیت بورس‌های‌کالایی، کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه تولید در آن عرضه می‌شود، اظهار داشت: اما خودرو به عنوان یک کالای نهایی در هیچ یک از بورس های کالایی دنیا مورد داد و ستد قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اقتضائاتی که در کشور ما وجود دارد، خودروسازان از عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان تامین مالی خود می‌خواهند استفاده کنند، گفت: برای استفاده از اوراق سلف موازی استاندارد، باید حتما محصول شرکت‌ها به صورت فیزیکی معامله شود و کشف قیمت صورت گیرد.

مدیرعامل بورس کالا ادامه داد: در صورتیکه قرار باشد خودرو در بورس کالا عرضه شود، باید قیمت آن به صورت کامل آزاد سازی شود.

 وی افزود: عرضه خودرو در بورس کالا اگر انجام شود، معامله آن بر اساس مکانیزم حراج خواهد بود که خودروسازان خود این نحوه معامله را مایل هستند، اجرایی شود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا