انرژی

اوراق آرامکو تازه شروع راه است

آرامکوی سعودی که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است، پس از عرضه ۱۲ میلیارد دلار اوراق قرضه در ماه جاری، در بازارهای اوراق قرضه فعال خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی در یک کنفرانس مالی در ریاض گفت: آرامکو پس از این که از طریق فروش اوراق قرضه در میان سرمایه‌گذاران شناخته شد، به بازارهای سهام زودتر از آنچه انتظار می‌رفت دسترسی پیدا خواهد کرد.

بسیاری قرارداد اوراق قرضه را تمرینی برای ارتباط با سرمایه‌گذاران بین‌المللی در آستانه عرضه اولیه عمومی برنامه‌ریزی شده سهام آرامکو می‌بینند که هدف آن تأمین مالی برنامه‌های اصلاحات اقتصادی دولت است.

همچنین بخوانید

برخی از مقامات سعودی اظهار کرده‌اند که تاریخ جدید برای عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو ۲۰۲۱ است اما فالح در این کنفرانس اعلام کرد فروش سهام ممکن است کمتر باشد یا اندکی جلو بیافتد. آرامکو تا ۹ آوریل بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سفارش برای عرضه اوراق قرضه خود دریافت کرد اما تنها ۱۲ میلیارد دلار اوراق قرضه فروخت.

فروش اوراق قرضه با هدف تأمین مالی خرید ۷۰ درصد سهام شرکت پتروشیمی سابیک به ارزش ۶۹.۱ میلیارد دلار از صندوق سرمایه دولتی عربستان سعودی انجام گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، بانک‌های جی پی مورگان، مورگان استنلی، اچ اس بی سی، سیتی، گلدمن ساکس و بانک بازرگانی ملی در صدور این اوراق مشارکت داشتند.

جی پی مورگان و مورگان استنلی به همراه سایر بانک‌ها سال میلادی گذشته روی عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو کار می‌کنند اما این برنامه نهایتاً به تأخیر افتاد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا