خودروصنعت، معدن، تجارت

ترخیص ۲۰۰دستگاه خودرو از گمرک

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان از ترخیص ۲۰۰ دستگاه خودروی سواری و ۱۲۰ دستگاه آمبولانس در ۲ گمرک شهید رجایی و باهنر خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، بر اساس اعلام گمرک ایران در حال حاضر حدود ۱۳ هزار خودرو در گمرکات مختلف کشور دپو شده است که با دستورالعمل اخیر دولت تنها ۶۰۰ خودرو ترخیص شده است.  اواسط اردیبهشت ماه مدت اعتبار دستورالعمل صادره دولت به پایان میرسد و ظاهرا تلاشهای جدیدی برای ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک انجام شده است. در روزهای اخیر به جز محموله‌های ترانزیتی گزارشها حاکی از واردات قطعی تعداد قابل توجهی خودرو از گمرک شهید رجایی بوده است.

حسین سعیدی سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان در این رابطه طی گفتگویی با خبرنگار تسنیم،  از ترخیص ۲۰۰ دستگاه خودروی سواری  از گمرک شهید رجایی و همچنین ۱۲۰ دستگاه امبولانس از گمرک شهید باهنر  در روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.

سرپرست  گمرک شهید رجایی بندرعباس با اشاره به  ترخیص ۲۰۰ دستگاه خودرو سواری بنام کرمان موتور گفت: به استناد مفاد دستورالعمل ها و‌بخشنامه‌های منتهی به پایان سال گمرک ج.ا.ا که در راستای تسهیل در ترخیص خودروهای دپو‌ شده صادر شده بود  این خودروها از گمرک ترخیص شده و هیچ خودرویی بر اساس پیشنهادات ۸ بندی  اخیر گمرک ترخیص نشده است.

سعیدی گفت:‌ دلیل عدم ترخیص این خودروها اخذ مجوزهای قانونی بوده است لذا پس از اخذ مجوز سازمان حمایت از مصرف کنندگان، ارائه نامه بانک عامل به گمرک در خصوص پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز  و همچنین اخذ مجوز سازمان توسعه و تجارت ( تائید VINخودرو) این خودروها ترخیص شده‌اند.

این مدیر گمرکی گفت: همچنین این خودروها مجوز استاندارد  را کسب کرده و  پرداخت حقوق ورودی آنها به گمرک نیز انجام شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا