صنعت، معدن، تجارت

صادرات ۱۶میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرکات خوزستان/۹ مقصد صادراتی

ناظر گمرکات خوزستان گفت: ۱۶ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۴ تن کالاهای غیرنفتی به ارزش هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار سال گذشته از گمرکات خوزستان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، غلامرضا بلوطی میرزا با اشاره به صادرات ۱۶ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۴ تن کالاهای غیرنفتی به ارزش هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار سال گذشته از گمرکات خوزستان، اظهار داشت: این میزان صادرات از گمرکات خوزستان در مقایسه با سال ۹۶ از نظر ارزشی ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان به کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هندوستان، اندونزی، تایلند، عمان، کویت و مصر بوده است.

به گفته ناظر گمرکات خوزستان در این مدت درآمد گمرکات استان ۲۹ هزار و ۴۳۹ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال بوده که نسبت به سال ۹۶ حدود ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بلوطی میرزا حجم واردات کالا از گمرکات خوزستان در سال گذشته را ۱۵ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۳۷ تن به ارزش ۶ میلیارد و ۸۴۸ میلیون دلار بیان کرد.

عمده کالاهای وارداتی شامل ذرت دامی، دانه روغنی سویا، کنجاله سویا، ماشین آلات و تجهیزات پتروشیمی، روغن خام آفتابگردان، بنزین، روغن پالم، ام دی اف خام و تجهیزات مکانیکی و سرمایه‌ای بوده که از کشورهای برزیل، چین، اوکراین، آمریکا، آرژانتین، هندوستان، امارات متحده عربی، مالزی و تایلند وارد کشور شده است.

بیشترین حجم تجارت خارجی در واحدهای گمرکی استان متعلق به بندر امام، خرمشهر، شلمچه، چذابه و اهواز بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا