بانکبانک و بیمه

آخرین آمار از تعداد شعب و باجه بانک‌ها در ایران

 

با توجه به آخرین آماری که در وب‌سایت بانک مرکزی وجود دارد، تعداد شعب و باجه‌‌های هر یک از بانک‌های کشور را در جدول زیر نوشتیم. بر این اساس، درمجموع ۲۱ هزار و ۴۴۶ شعبه بانکی و ۲ هزار و ۳۹۷ باجه بانکی در کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، همان‌طور که اشاره کردیم، تمام آمار ارائه‌شده در این خبر مبنی بر آماری است که در سایت بانک مرکزی درج شده است. با توجه به این آمار، بانک «مهر اقتصاد» متقاضی دریافت مجوز است و هیچ آماری از تعداد شعب و باجه‌های آن در سایت بانک مرکزی وجود ندارد؛ اما با توجه به آماری که بانک مهر اقتصاد در سایت خود نوشته، این بانک دارای ۸۰۰ شعبه است؛ در نتیجه تعداد شعب بانک مهر اقتصاد براساس آنچه خود این بانک گفته است، نوشته شده. در نهایت با در نظر گرفتن تعداد شعب بانک مهر اقتصاد، در مجموع ۲۲ هزار و ۲۴۶ شعبه بانکی در کشور وجود دارد.

همچنین بخوانید

بر طبق آمار بانک مرکزی، بیشترین تعداد شعبه متعلق به بانک ملی ایران با ۳۰۷۷ شعبه و بیشترین باجه نیز متعلق به بانک صادرات ایران با ۵۶۳ باجه است.

برای مشاهده این آمار و ارقام در سایت بانک مرکزی، به بخش «بانک‌ها و نهادهای پولی مجاز»، زیرشاخه «نظارت بانکی» در نوار طوسی‌رنگ بالای سایت بانک مرکزی مراجعه کنید.

این جدول بر اساس بیشترین تعداد شعبه نوشته شده است.

برای مشاهده فایل باکیفیت جدول زیر روی آن کلیک کنید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا