بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

دونِیت پلتفرم کراودفاندینگ ایرانی، به زودی غیرفعال می‌شود / امکان ایجاد پروژه تا آخر اردیبهشت‌ماه

 

دونِیت، پلتفرم کراودفاندینگ ایرانی است که بر روی تأمین سرمایه پروژه‌هایی که تاثیرات اجتماعی دارند، تمرکز کرده است. طبق اطلاعیه تیم اجرایی دونیت بر اساس تصمیم اتخاذ شده در هسته این تیم، فعالیت دونیت، به‌زودی طی سه مرحله تا اسفند ۹۸ به طور کامل پایان خواهد یافت. از یکم خردادماه امکان حمایت به پروفایل‌های شخصی و سازمانی در این پلتفرم غیرفعال خواهد شد. همچنین امکان ایجاد پروژه جدید نیز وجود نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، تیم اجرایی دونیت در این رابطه نوشت: «کمی کمتر از  پنج سال از شروع فعالیت پلتفرم دونیت می‌گذرد. دونیت توانست از یک ایده رشد کند تا به امروز، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) در امور عام‌المنفعه در کشور باشد. ماحصل فعالیت پنج‌ساله دونیت را می‌توان در بیش از ۲۰ سرپناه، ۱۰ مدرسه و پنج مرکز درمانی، پنج مرکز فرهنگی ورزشی و … مشاهده کرد.»

بر اساس تصمیم اتخاذشده در هسته تیم دونیت  فعالیت این پلتفرم، به‌زودی و با برنامه‌های زیر پایان خواهد یافت:

 

اول خردادماه ۱۳۹۸

از این تاریخ، امکان حمایت به پروفایل‌های شخصی و سازمانی غیرفعال خواهد شد. همچنین امکان ایجاد پروژه جدید نیز وجود نخواهد داشت. (آخرین تاریخی که امکان ایجاد پروژه بر روی دونیت وجود دارد، ۳۱ اردیبهشت‌ماه خواهد بود). بدیهی است که امکان جذب حمایت برای پروژه‌هایی که پیش‌ازتاریخ فوق ایجاد و راه‌اندازی شده باشند تا پایان زمان پروژه (حداکثر ۳۱ مردادماه ۹۸) وجود خواهد داشت.

 

اول شهریورماه ۱۳۹۸

امکان هرگونه پرداخت وجه از سیستم دونیت حذف خواهد شد، پروژه فعالی وجود نخواهد داشت و پروژه جدیدی فعال نخواهد شد. کاربران صرفاً می‌توانند با ورود به حساب کاربری خود، نسبت به ثبت درخواست تسویه‌حساب موجودی حساب کاربری خود اقدام کنند. همچنین پشتیبانی دونیت از این تاریخ فقط به ایمیل‌ها و درخواست‌های مرتبط با مسائل مالی کاربران رسیدگی خواهد کرد.

 

۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸

در صورت تأمین فضای میزبانی، وب‌سایت دونیت جهت مشاهده سوابق و … در دسترس خواهد بود، در غیر این صورت، وب‌سایت دونیت از این تاریخ از دسترس خارج خواهد شد. مبالغی که تا تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸، در دونیت درخواست تسویه‌حسابی برای آنها ثبت‌نشده باشد، به تصمیم و انتخاب تیم مدیریتی دونیت، به امور خیر اختصاص خواهد یافت.

کاربران دونیت می‌توانند همچون روال سابق، ابهامات و مشکلات خود را از طریق ایمیل پشتیبانی موجود در صفحه ارتباط با ما، مطرح کنند. تیم دونیت در حال بررسی پلتفرم‌های فعال و معتبر است تا با معرفی آن به کاربران و خیریه‌های طرف قرارداد خود، از زحمتی که به‌واسطه تعطیلی دونیت، برای کاربران ایجاد می‌شود بکاهد و به محض حصول نتیجه در این خصوص، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا