بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مهرداد فرنوش: ماینینگ باکس تجهیزات زیرساخت و نگهداری برای راه‌اندازی فارم را مرتفع کرده است

 

راه‌اندازی فارم استخراج بیت‌کوین علاوه‌بر دستگاه ماینر به تجهیزات خنک‌سازی، تأمین برق، کابل‌کشی شبکه و غیره نیاز دارد. تجهیز فارم برای سرمایه‌گذارانی که تخصص لازم در این زمینه ندارند، دشوار و هزینه‌بر است. دستگاه‌های ماینینگ مختلفی برای استخراج بیت‌کوین وجود دارد که یکی از آنها که توسط شرکت همراستا تولید شده دستگاه ماینینگ‌باکس است. ماینینگ باکس برای نگهداری دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین طراحی شده و امکانات لازم برای کارکرد بهینه دستگاه‌ها در آن وجود دارد. در گفت‌وگویی که با مهرداد فرنوش، هم‌بنیانگذار شرکت همراستا انجام دادیم از سازوکار این دستگاه و ویژگی‌های آن صحبت شد که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، فرنوش درباره ویژگی‌های دستگاه ماینینگ باکس گفت: «ماینینگ باکس تمام نیازهای زیرساختی مانند برق‌رسانی، کولینگ، شبکه و اینترنت را برای کسانی که قصد راه‌اندازی فارم دارند رفع می‌کنند و نگهداری از دستگاه‌ها را نیز بسیار آسان کرده و با این دستگاه تنها کافی است برق مناسب و اینترنت مناسب و دستگاه خریداری شود.»

هم‌بنیانگذار همراستا در خصوص ارزش افزوده‌ای که این دستگاه برای فعالان حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده ایجاد کرده، توضیح داد: «نگرانی فعالان در این حوزه و به‌طور مشخص افرادی که قصد راه‌اندازی فارم دارند در خصوص تجهیزات زیرساخت و نگهداری، با این دستگاه رفع خواهد شد.»

او با اشاره به مقایسه نمونه‌های قبلی و فعلی این دستگاه افزود: «نمونه‌های قبلی این دستگاه برای فارم‌های ابعاد بالا طراحی شده و قیمت آنها بسیار بالاتر است. به عنوان مثال یک کانتینر با ظرفیت ۱۶۰ دستگاه با قیمت ۱۶۰ میلیون و یا کانتینر ۳۲۰ دستگاه با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان است. اما این مدل‌ها برای فارم‌های با ابعاد کوچک طراحی شده که قیمت بسیار مناسبی دارند. از طرفی می‌توان گفت به‌طور میانگین به ازای هر دستگاه هزینه‌های زیرساختی حدود ۴۰۰ هزار تومان است که نمونه‌های دیگر این قیمت بین ۶۰۰ تا ۱ میلیون تومان است. در حال حاضر دو نمونه برای ابعاد کوچک به نام‌های HM04 و HM10 که به ترتیب برای ۴ و ۱۰ دستگاه طراحی شده و در حال طراحی نمونه‌های ابعاد متوسط (بین ۳۰ تا ۵۰) دستگاه هستیم.»

به گفته فرنوش این دستگاه را می‌توان از قسمت فروشگاه سایت همراستا تهیه کرد. در این قسمت دو مدل HM04 و HM10 ارائه شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا