امور زیربناییراه و ساختمان

گزارشی مبنی بر وقوع تصادفات در سفرهای نوروزی متأثر از زیرساخت‌های جاده‌ای و خودروهای ساخت داخل اعلام نشد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در گزارش‌های ارائه شده مربوط به مدیریت سفرهای نوروزی ۹۸ گزارشی مبنی بر وقوع تصادفات متأثر از نبودِ زیرساخت‌های جاده‌ای و استاندارد نبودن خودروهای ساخت داخل گزارش نشد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ایمنی حمل و نقل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارتقاء کیفیت زیرساخت‌ها و توسعه ایمنی همواره در اولویت بوده است، گفت: در بحث طراحی راه‌ها و احداث و بهره‌برداری، تجهیزات و زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای داشته‌ایم و برای کاهش میزان تصادفات زمستان سال گذشته نسبت به ایجاد واحد مستقل برای رسیدگی به سوانح اقدام کردیم.

وی ادامه داد: در دنیا NTSP یک نهاد مستقل برای بررسی عوامل موثر در بروز سوانح است و ارائه بازخورد از هر سوانح برای رسیدگی‌های بیشتر و ارتقاء مقررات و ضوابط با این ستاد انجام می‌شود تا برخی از ضوابط تصحیح شود.

اسلامی ادامه داد: مقدماتی شکل‌گیری این ستاد فراهم شده است و به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه طبق گزارش‌های ارائه شده در سفرهای نوروزی ۹۸ هیچ سانحه‌ای که متأثر از زیرساخت‌ها و تجهیزات جاده‌ای و خودروهای ساخت داخل باشد، رخ نداده است، گفت: اکثر و اغلب تصادفات به دلیل بی‌توجهی به جلو، خواب‌آلودگی و ناتوانی راننده برای کنترل خودرو بوده است.

وی ادامه داد: بازآموزی رانندگان باید مورد توجه قرار بگیرد و اگر خود مردم رعایت قوانین و الزامات را جدی بگیرند تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا