بورسبورس اوراقگردشگری

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی«سمگا» از۳۰۰ به۶۰۰ میلیارد تومان/ محل افزایش سرمایه آورده نقدی‌ وسود انباشته است

هیات مدیره گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را به مجمع عمومی فوق العاده این شرکت ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  بر اساس اعلام هیات مدیره «سمگا» این افزایش سرمایه به میزان ۱۰۰ درصد و از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

 گروه سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران در همین رابطه اعلام کرد:«با عنایت به ماده۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق، این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی‌و سود انباشته، به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های فرعی و وابسته و نیز اصلاح ساختار مالی از محل سود انباشته و آورده نقدی و مطالبات حال شده به تصویب هیات مدیره رسید.»

«ازسویی‌این پیشنهاد، جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌شود واظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. »

بر اساس اعلام سمگا، انجام افزایش سرمایه منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده خواهد بود.

بر اساس این گزارش، طی چند وقت گذشته شرکت‌های بورسی و فرابورسی اقدام به افزایش سرمایه از محل‌هایی همچون تجدید ارزیابی دارایی‌ها، سود انباشته، آورده نقدی و مطالبات حال شده سهام‌داران کرده‌اند.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا