ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

دلیل کاهش سقف انتقال وجه بانکی در برخی اپلیکیشن‌ها

مدتی است که سقف انتقال وجه در برخی تراکنش‌های اپلیکیشنی کاهش یافته که در این باره قائم مقام شرکت آسان پرداخت می‌گوید تصمیم‌گیری درباره سقف و انجام هر تراکنش با خود بانک‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اپلیکشین‌های انتقال وجه بانکی و غیربانکی کمک زیادی به کاهش مراجعه حضوری به دستگاه‌های خودپرداز و شعب بانک‌ها کردند و از این طریق مردم نیز به آسانی انتقال وجه خود را انجام می‌دادند.

این در حالی است که از مدتی پیش، گلایه‌هایی مبنی بر کاهش سقف انتقال وجه در این اپلیکیشن‌ها از سوی مردم مطرح شد؛ به طوریکه پیش از این امکان انتقال وجه تا سه میلیون تومان در اپلیکیشن‌ها فراهم بود اما اکنون درباره برخی اپلیکیشن‌ها و بانک‌ها این رقم کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

البته در حال حاضر سقف انتقال وجه در همه این اپلیکیشن‌ها و در بانک‌های مختلف باهم برابر نیست و ممکن است در اپلیکیشن‌های مختلف و از مبدأهای بانکی مختلف، سقف انتقال وجه متغیر باشد.

در همین راستا، مهدی شهیدی – قائم مقام شرکت آسان پرداخت (آپ) – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کاهش سقف انتقال وجه بین بانکی در این اپلیکیشن، گفت: نه بخش‌نامه جدیدی ابلاغ شده و نه تغییر خاصی در این اپلیکیشن صورت گرفته است، بلکه این سیاست بانک‌هاست که سقف انتقال وجه را در اپلیکیشن‌های مختلف تا چه اندازه نگه دارند.

وی با بیان اینکه از روز اول هم طبق مقررات بانک مرکزی، سقف انتقال وجه در اپلیکیشن‌های غیربانکی یک میلیون تومان تعیین شده بود، اظهار کرد: تعدادی از بانک‌ها با مسئولیت خودشان انتقال وجه را تا سقف سه میلیون تومان تعیین کرده بودند و تعدادی از بانک‌ها نیز تا سقف یک میلیون تومان بود.

شهیدی افزود: برخی بانک‌ها نیز در ابتدا سه میلیون را در نظر گرفته بودند و پس از مدتی آن را به یک میلیون تومان کاهش دادند.

قائم مقام شرکت آسان پرداخت با بیان اینکه این اپلیکیشن در این باره تصمیم‌گیر نیست و نباید هم باشد، تصریح کرد: هر تراکنشی که اپلیکیشن آپ دریافت می‌کند را مستقیماً برای بانک مبدأ می‌فرستد و سیاست این بانک در میزان انتقال وجه تأثیرگذار است؛ در واقع بانک مبدأ تصمیم می‌گیرد که این تراکنش را انجام دهد یا خیر. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد از بانک‌هایی که با آسان پرداخت کار می‌کنند تراکنش‌ها را تا سقف سه میلیون تومان انجام می‌دهند، اظهار کرد: برخی بانک‌ها مثل اقتصاد نوین تراکنش‌های یک میلیون تومانی تا سقف سه میلیون تومان را می‌پذیرند و برخی چون ملت و سامان نیز کلاً تا سقف یک میلیون تومان را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا