امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

وجود ۷ هزار هکتار فضای گلخانه ای در کشور/تولید ۶۰۰ هزار تن محصول

رودسر- معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار هکتار فضای گلخانه ای اعم از باز و بسته در کشور وجود دارد، گفت: ۶۰۰ هزار تن محصول در این فضا تولید می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد علی طهماسبی ظهر شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه گل و گیاه در چابکسر شهرستان رودسر با اشاره به ظرفیت نمایشگاه‌های گل و گیاه، اظهار کرد: امروز شهرستان محلات در حوزه تولید گل و گیاه به عنوان یک برند محسوب می‌شود.

طهماسبی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به حوزه تولیدات گل و گیاه، افزود: برپایی نمایشگاه‌های گل و گیاه می‌تواند زمینه رشد و ارتقای این بخش را فراهم کند.

وی با بیان اینکه ایران بیش از ۷ هزار هکتار فضای گلخانه‌ای اعم از باز و بسته دارد، گفت: ۶۰۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای در ایران تولید می‌شود که این میزان می‌تواند مصارف دنیا را تأمین کند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: این میزان فضای گلخانه‌ای می‌تواند بیش از ۲۰ میلیارد دلار برای کشور ارز آوری داشته باشد.

لزوم توجه به آموزش و کسب مهارت در پرورش گل و گیاه

در ادامه این مراسم استاندار گیلان نیز نبود آموزش و مهارت را مهم‌ترین مشکل در حوزه پرورش گل و گیاه عنوان و اظهار کرد: باید برای رشد و ارتقای سطح کمی و کیفی این حوزه به آموزش و کسب مهارت توجه بیشتری شود.

مصطفی سالاری با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد تنوع در پرورش ارقام گل و گیاه، افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این زمینه باید سهم خود را از بازار گل و گیاه به دست آوریم.

وی بابیان اینکه بهای تمام شده گل و گیاه به موارد مختلف بستگی دارد، ادامه داد: برای رسیدن به شرایط مطلوب باید نشست‌های کارشناسی برگزار شده و با تعیین قیمت مناسب زمینه رقابت پذیری در این حوزه ایجاد شود.

نمایشگاه بین المللی گل و گیاه چابکسر در قالب ۷۴ غرفه از ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه امسال برپا شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا