بورسبورس اوراق

شاخص کل در محدوده ۲۱۶هزار واحدی ایستاد/ ۵صنعت بورسی در مجموع ۷۲۸میلیارد تومان حجم خوردند

شاخص کل بورس تهران امروز نیز به مانند روزهای گذشته با رشد همراه بود و با افزایش ۱۷۷۴ واحدی، در محدوده ۲۱۶ هزارو ۶۴۱ واحدی ایستاد.نماگر اصلی بازار همچنین رشد۰.۸۳ درصدی را تجربه کرد. شاخص هم وزن نیز با افزایش ۴۰۱ واحدی و رشد ۰.۹۲ درصدی به رقم ۴۳ هزارو ۸۷۸ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص کل بورس تهران در اولین ساعت معاملاتی بسیار خوب استارت زد و تا محدوده ۲۱۹ هزار واحدی بالا رفت، اما هرچه به زمان اتمام داد و ستدها نزدیک می‌شدیم، شاخص کل سیر نزولی را در پیش گرفت، این در حالی است که شاخص کل روز گذشته از قدرت بیشتری برخوردار بود و با افزایش بیش از پنج هزار واحدی همراه شد. شاخص آزاد شناور نیز با ۱۹۲۰ واحد رشد به رقم ۲۴۴ هزار و ۴۰۱ را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم بورس تهران نیز هر کدام به ترتیب ۱۱۶۶ و ۴۱۸۳ واحد رشد کردند. همچنین معاملات خرد بورس تهران بالغ بر ۱۴۸۸ میلیارد تومان شد، که نشان از حجم بسیار خوب داد و ستدها می‌دهد.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل

طی معاملات امروز فولاد مبارکه اصفهان با ۲۳۹ واحد، پتروشیمی جم با ۲۱۲ واحد و گروه مپنا با ۱۸۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۶۳ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۵۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل گذاشتند.

پنج صنعت بالای ۱۰۰ میلیارد تومان حجم خوردند

  در بین صنایع بورسی نیز به ترتیب خودرویی‌ها، سیمانی‌ها و شیمیایی‌ها بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در این بین حضور سیمانی‌ها در بین صنایع برتر بورسی جالب توجه است، بطوریکه سیمان تهران در داد و وستدهای امروز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. این در حالی است که در داد وستدها امروز، خودرویی‌ها ۱۸۵ میلیارد تومان، سیمانی‌ها ۱۴۸ میلیارد تومان، شیمیایی‌ها ۱۴۷ میلیارد تومان، بانکی‌ها ۱۳۹ میلیارد تومان و فلزات اساسی ۱۰۶ میلیارد تومان حجم خوردند. از سویی جمع کل ارزش معاملات این پنج صنعت بورسی بالغ بر ۷۲۷ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان شد.

 برترین شرکت‌های از لحاظ عرضه و تقاضا

در جریان داد وستدهای امروز شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ صدرتامین، گروه مپنا و پتروشیمی فجر برترین شرکت‌ها از لحاظ تقاضا و سیمان تهران، سرمایه‌گذاری مسکن و دشت مرغاب برترین شرکت‌ها از لحاظ عرضه شناخته شدند.

بازگشت چند نماد به بازار

امروز نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنعتی‌بهشهر، شیمی دارویی داروپخش، لیزینگ ایران، صنایع‌جوشکاب‌یزد و سامان‌ گستراصفهان‌ متوقف و در مقابل نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنعتی سپنتا، مجتمع کشت و صنعت چین چین ماشین سازی نیرو محرکه بازگشایی شدند.

 افزایش حجم معاملات فرابورس

در داد و ستدهای امروز فرابورس،آیفکس تحت تاثیر معاملات مثبت در نمادهای «کگهر»، «میدکو»، «شراز»، «شاوان» و «بزاگرس» که تا سطح حدود ۸ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند، افزایش نزدیک به ۱۷ واحدی را تجربه کرد و در سطح ۲۶۳۲ واحدی قرار گرفت. همچنین معاملات امروز فرابورس با تغییر مالکیت یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون ورقه ادامه یافت که ارزش این دادوستدها افزون بر ۷۰۱ میلیارد تومان بود.

ذوب‌آهن امروز با تغییر مالکیت نزدیک به ۲۲۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۷ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان علاوه بر اینکه بالاترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت، پربیننده‌ترین نماد  فرابورسی نیز شناخته شد.

 

منبع
اقتصادآنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا