بورسبورس اوراق

«سمگا» یک قدم دیگر به افزایش سرمایه نزدیکتر شد

اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران بر روی تارنمای سایت کدال منتشر شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،   اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران بر روی تارنمای سایت کدال منتشر شد. بر اساس این اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی این شرکت افزایش سرمایه از مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان را برای شرکت بلا مانع دانسته است.

بر این اساس شرکت می‌تواند با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار در صورت کسب اجازه از این سازمان سرمایه خود را به میزان ۱۰۰ درصد افزایش دهد. این شرکت که در فرابورس با نماد «سمگا» مورد داد و ستد قرار می‌گیرد در نظر دارد تا افزایش سرمایه یاد شده را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ,سود انباشته به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های فرعی و وابسته و نیز اصلاح ساختار مالی از محل سود انباشته و آورده نقدی و مطالبات حال شده در ترازنامه خود اعمال کند.

«سمگا» در نظر دارد تا از این طریق درصد سهم خود را در شرکت‌های سرمایه‌پذیر حفظ کند. بنا بر آنچه که شرکت در طرح توجیهی خود آورده این افزایش سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومان جریان نقدی ورودی برای شرکت ایجاد می‌کند که از این میان ۵۶ میلیارد تومان بابت شرکت در افزایش سرمایه بانک گردشگری صرف خواهد شد و بقیه نیز برای تسویه حساب یک شرکت دیگر استفاده می‌شود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا