بورسبورس کالا

رشد تولید و تقویت عرضه،‌ شاه راه تعادل بازار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راهکارهای این وزارتخانه برای تعادل بخشی در بازار مواد اولیه گفت: شاه‌راه تعادل بازارها رشد تولید و تقویت عرضه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید زرندی درباره تنظیم بازار محصولات مختلف از جمله فولاد با استفاده از ظرفیت‌های بورس کالا اظهار کرد: به هر میزان که تولید محصولات و به دنبال آن حجم عرضه‌ها افزایش یابد، مشکلات بر سر راه تنظیم بازارها کمتر می‌شود و وزارت صمت سعی دارد تا اختلاف حجم عرضه و تقاضای محصولات را به حداقل برساند.

وی افزود: در این راستا نشست‌های مستمری با بورس کالا، انجمن‌ها و تولیدکنندگان در حال برگزاری است به طوری که هفته گذشته موضوع عرضه‌های خاص در بورس کالا را به منظور تنظیم بهتر بازار مورد بررسی قرار دادیم.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه شاه‌راه تعادل بازارها رشد تولید و تقویت عرضه است، گفت: وزارت صمت باید فضای تولید و مصرف را به طور همزمان مدیریت کند که در فضای عادی اقتصاد، رقابت آزاد رویکرد وزارت صمت است اما در شرایط فعلی، سیاست در این زمینه، کاهش فاصله میان عرضه و تقاضاست به طوری که با تقویت عرضه محصولات در بورس کالا و تلاش برای رسیدن محصول به مصرف کننده اصلی و واقعی سعی در حرکت به سمت تعادل را داریم.

 

منبع
مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا