امور زیربناییتعاون و اشتغال

بهبود فضای کسب و کار با لغو قوانین مزاحم

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: فضای کسب و کار با لغو قوانین مخل و مزاحم بهبود پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، محمدعلی دهقان دهنوی در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به طراحی بسته های سیاستی حمایت از تولید در وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: بر اساس نامگذاری امسال با عنوان «رونق تولید» و برنامه های کلی وزارت اقتصاد نسبت به طراحی سیاست ها، راهبردها و برنامه های متناسب با شعار سال اقدام شده است.

وی اظهارداشت: در این راستا طراحی برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته که بتواند آثار ملموس اقتصادی در کوتاه مدت برای اقتصاد کشور داشته باشد و در بلند مدت هم آثاری از خود بر جای بگذارد.

معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه برنامه های مدنظر باید قابل پیگیری بوده و اجرای آنها استمرار داشته باشد، ادامه داد: بر این اساس طراحی بسته های سیاست گذاری و سپس بسته های اجرایی برای هر کدام از بسته های سیاستی مدنظر در وزارت امور اقتصادی و دارایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بسته های مورد نظر مربوط به فضای کسب و کار است، گفت: به فضای کسب و کار به دلیل اثرگذاری در تمامی فعالیت های اقتصادی توجه شده است.

دهقان دهنوی افزود: در واقع اگر در فضای کسب و کار بتوان موانع موجود را رفع و ضمن ایجاد امکانات برای بخش های اقتصادی بتوان مقررات را ساده کرد بدون انجام سرمایه گذار خاصی این امکان فراهم می شود که بخش خصوصی در محیطی آماده سرمایه گذاری بیشتری انجام دهند که تحقق این مهم منجر به رونق تولید می شود.

وی با اعلام این مطلب که هیئت مقررات زدایی وظیفه دارد با شناسایی قوانین مخل کسب و کار طبق قانون نسبت به لغو مصوبات اقدام کند، اظهارداشت: چندین قانون و مصوبه سال گذشته از سوی هیئت موردنظر لغو شده و در سال جاری نیز این روند با شدت بیشتری دنبال می شود.

معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: بسته های سیاستی حوزه های مختلفی را در بر می گیرد که از جمله آنها مدیریت دارایی های دولت، تعمیق بازار بدهی، بخش های اقتصادی در حوزه های مسکن، تجارت خارجی و گردشگری است.

وی با تاکید بر اینکه یک بسته نمی تواند تمامی مشکلات را رفع کند، افزود: اگر همه دستگاه ها در تمامی حوزه های مربوط به خود بتوانند برنامه های مختلف و متنوعی را انجام دهند رشد اقتصادی بیشتر محقق و کشور از رکود اقتصادی خارج می شود.

دهقان دهنوی به رادیو اقتصاد یادآور شد: بسته های سیاستی باید تا اوایل خرداد ماه امسال اجرایی شود تا در اواخر تابستان هم بتوان نتایج مربوطه از اجرای بسته های مدنظر را مشاهده کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا