بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

میزانتو چیست و چگونه اعتبارسنجی می‌کند؟

میزانتو یک سامانه اعتبارسنجی در بستر وب است که توسط بانک سامان ارائه می‌شود. در میزانتو اشخاص می‌توانند امتیاز اعتباری خود را به همراه گزارش اعتبارسنجی خود دریافت کنند و با سایرین (شرکت‌ها و افراد) به اشتراک بگذارند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به چگونگی مشاهده امتیاز اعتباری خود توسط میزانتو داشته باشیم.

 

چگونگی اعتبارسنجی میزانتو

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، جهت ثبت درخواست اعتبارسنجی، وارد سایت میزانتو به آدرس www.mizanto.com شوید و به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

همچنین بخوانید

۱.اگر قبلا در سایت میزانتو ثبت‌نام نکرده‌اید، در قسمت «عضویت» این سایت، اطلاعات خواسته شده را پر کنید. این اطلاعات شامل «کد ملی»، «تاریخ تولد» و «شماره موبایل به نام خود» است. بعد از پر کردن این اطلاعات و وارد کردن اعدادی که به شما نمایش داده می‌شود، روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

پس از ثبت‌نام، سوابق مالی و اعتباری شخص حقیقی یا حقوقی از سیستم نظام بانکی کشور استخراج می‌شود.

۲. در مرحله بعد برای شماره همراه وارد شده، کد تایید ارسال می‌شود که با واردکردن آن، وارد صفحه اول میزانتو می‌شوید.

۳. جهت دریافت گزارش اعتبارسنجی خود، روی گزینه «ثبت درخواست اعتبارسنجی» که در قسمت راست صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

۴. سپس وارد صفحه‌ای مانند صفحه زیر می‌شوید که جهت به اشتراک‌گذاری گزارش اعتبار سنجی خود با شرکت‌ها یا اشخاص دیگر باید روی گزینه هر یک از این موارد، کلیک کنید و در نهایت گزینه «تکمیل فرایند اعتبارسنجی» را انتخاب کنید.

شرکت‌هایی که می‌خواهید نتیجه اعتبارسنجی شما را دریافت کنند، از لیست شرکت‌ها انتخاب کنید. سپس چنانچه مایل هستید نتیجه اعتبارسنجی شما به فرد دیگری (حداکثر سه نفر) ارسال شود شماره تلفن همراه او را نیز باید وارد کنید.

با توجه به اینکه گزینه دریافت نتیجه اعتبارسنجی به‌صورت پیش‌فرض انتخاب شده است، در هر دو حالت، میزانتو نتیجه اعتبارسنجی را به شما نمایش خواهد داد.

۵. در نهایت وارد صفحه «نمایش پیش‌فاکتور» می‌شوید. برای پرداخت، باید یکی از کارت‌های بانکی به نام خود را در این صفحه وارد کنید و گزینه «پرداخت» را انتخاب کنید.

۶. در این مرحله وارد درگاه پرداخت می‌شوید. فقط توجه داشته باشید که اطلاعات کارت‌بانکی که در این صفحه وارد می‌کنید، اطلاعات همان کارتی باشد که در صفحه قبل وارد کرده بودید.

۷. سپس وارد صفحه «نتیجه تراکنش» می‌شوید که در صورت درست بودن اطلاعاتتان، روی گزینه «تکمیل خرید و انتقال به سایت پذیرنده» کلیک کنید.

۸. پس از تکمیل فرایند پرداخت، خلاصه نتیجه اعتبارسنجی به شما نمایش داده می‌شود که با کلیک روی گزینه «دریافت گزارش» می‌توانید گزارش اعتبارسنجی خود را به‌صورت کامل مشاهده کنید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا