اقتصاد کلان

کاهش نرخ مالیات موجب افزایش پرداخت مالیات می شود

 

مدیر امور کمیسیون تخصصی اتاق تعاون گفت: در اکثر کشورهای دنیا با کاهش نرخ مالیات، موجب افزایش انگیزه پرداخت مالیات می شوند .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  دکتر وفایی یگانه دکتری اقتصاد و مدیر امور کمیسیون تخصصی اتاق تعاون در گفتگو با برنامه نودهشتی ها گفت: یکی از عوامل انگیزشی برای پرداخت مالیات کاهش نرخ مالیات است که از هدایت افراد به فعالیت های زیر زمینی جلوگیری می نماید زیرا با بالا بودن نرخ مالیات بسیاری از فعالیت ها از چرخه تولید خارج می شوند.

وی افزود: عدالت محوری در وضع مالیات یکی از ارکان انگیزشی پرداخت است و اگر مالیات یکسان در شرایط یکسان فعالیت وضع گردد، از دلسردی فعالان جلوگیری می شود.

همچنین بخوانید

وی آماده سازی زیر ساخت های اقتصادی برای ثبت و شناسایی فعالیت های افراد را یکی از الزامات سیستم مالیاتی دانست و افزود: اگر تمامی تراکنش های مالی از طریق سیستم های بانکداری الکترونیک انجام شود وضع مالیات متناسب با درآمد اشخاص بهتر انجام خواهد شد.

دکتر وفایی در ادامه افزود: افراد که مالیات پرداخت میکنند باید مطلع شوند که این مبالغ صرف چه اموراتی می شود و اگر شاهد رفاه اجتماعی باشند انگیزه بهتر ی برای پرداخت مالیات پیدا خواهند کرد.

برنامه “نود و هشتی ها” کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه کنندگی مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۷:۰۰ به مدت ۹۰ دقیقه به روی آنتن می رود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا