امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۰ میلیارد اعتبار مبارزه با ملخ‌های مهاجم پرداخت شد/ ادامه پیشروی ملخ ها در کشور/ تا امروز مزارع و باغات مردم در امان مانده‌اند

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ۱۰ میلیارد اعتبار مصوب سازمان مدیریت بحران کشور که مورد درخواست سازمان حفظ نباتات بود به دست ما رسید و اکنون در حال مدیریت و تخصیص آن به استان‌ها بر اساس اولویت مبارزه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،محمدرضا میر  با اعلام این خبر، افزود: علاوه بر این اعتبار ، ۸ میلیارد تومان نیز از منابع اعتباری سازمان حفظ نباتات به مبارزه با این آفت اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین برای مبارزه با آفت ملخ دریایی ستاد مدیریت بحران و وزارت کشور تجهیزات و ماشین آلات در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار داده‌اند.

میر با تاکید بر اینکه این آفت در حال پیش‌روی است، افزود: تا امروز ملخ دریایی ۸ استان کشور را آلوده کرده است.

وی ادامه داد: استان هرمزگان، بیشترین میزان آلودگی را به خود اختصاص داده است و پس از آن استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، خوزستان و خراسان جنوبی قرار دارند.

میر در پاسخ به این پرسش که گزارشی از هجوم ملخ‌های دریایی به مزارع یا باغات در استان درگیر داشته‌اید، گفت: تا امروز هجوم ملخ‌ها تنها به مراتع و دشت‌ها بوده و هیچ گزارشی مبنی بر خسارات به مزارع و باغات مردم نداشته‌ایم.

به گفته وی، برای به حداقل رساندن خسارات به روستائیان که در مسیر مبارزه با ملخ‌های مهاجم قرار دارند، اطلاع رسانی می‌شود تا اقدام به جمع آوری کندوهای زنبور عسل کنند و از چرای دام در محدود مبازره خودداری نمایند.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور از روستائیان خواست در صورت مشاهده ملخ های دریای در منطقه خود در سریع ترین زمان جهادکشاورزی را مطلع کنند.

میر یادآور شد: سرعت در مبارزه با این آفت می‌تواند تا حد زیادی در کنترل آن موثر باشد.

به گزارش ایلنا، هیئت وزیران در جلسه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور مقابله با آفت ملخ صحرایی در استان‌­های جنوبی کشور با تخصیص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به ترتیب مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به صورت هزینه­‌ای و مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه­‌ای از محل منابع  قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موافقت کرد.

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا