صنعت، معدن، تجارت

قیمت کالاها صبح و عصر تغییر می کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید متاسفانه هیچ دو مغازه ای یک جنس واحد را با قیمت یکسان ارائه نمی کند، کالا صبح یک قیمت دارد و عصر قیمت دیگر، این شرایط پذیرفته نیست و دولت باید به سرعت اصلاحاتی در امور ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،محسن بیگلری عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه اثر ارز کالاهای اساسی در سفره مردم دیده نمی شود، گفت: متاسفانه ۱۴ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی دست مردم را نگرفته، ۹۰ درصد این اعتبار به واسطه رانت و دلالی به دست افراد خاص رسیده و همین امر باعث آسیب مردم شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دولت در مدیریت ارز کالاهای اساسی عملکرد درستی نداشته که جای گله مندی شدیدی دارد، این ارز باید صرف خرید کالاهای اساسی مورد نیاز مردم شود اما شاهد بودیم که ارز به دست افراد خاص افتاد و به جای کالاهای مورد نیاز گوشی همراه خریداری شد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید روش توزیع ۱۴ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی را تغییر دهد، اظهار داشت: دولت به هر نحوی که شده است باید این ارز را به سر سفره های مردم ببرد، حتی اگر شده با توزیع کوپن باشد کاری کند که این یارانه عاید مردم شود نه اینکه به دست دلال و رانت خوار بیافتد.

وی با بیان اینکه با روش کنونی هم ذخیره ارزی از بین می رود و هم به مردم فشار می آید، عنوان کرد: دولت در تامین کالاهای اساسی با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نمره قبول نمی گیرد، در این امر تمام افراد اقتصادی حاضر در دولت مقصر هستند از شخص رئیس جمهور، جهانگیری و تک تک مسئولان اقتصادی باید پاسخگوی این گرانی ها باشند.

بیگلری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه به تعداد مغازه های حاضر در کشور برای کالاها قیمت وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه هیچ دو مغازه ای یک جنس واحد را با قیمت یکسان ارائه نمی کند، کالا صبح یک قیمت دارد و عصر قیمت دیگر، این شرایط پذیرفته نیست و دولت باید به سرعت اصلاحاتی در امور ایجاد کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این کمیسیون، اظهار داشت: صحبت های وزیر قابل قبول نبود، مردم در شرایط سختی قرار دارند و قیمت همه کالاها ۵ برابر شده است در حالی که میزان حقوق هایشان افزایش قابل توجهی پیدا نکرده است، از این رو تاکید داریم باید بر بازار نظارت جدی و واقعی صورت گیرد و با گران فروش برخورد شود./

منبع
خانه ملت،

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا