ارتباطات و فناوري اطلاعاتپرداخت الکترونیک

هک بایننس ؛ CZ به سازماندهی مجدد شبکه بیت کوین فکر میکند!

CZ مدیر عامل بایننس، در قالب یک ویدیوی از من بپرس در مورد هک بایننس ، به این نکته اشاره کرد که هکرها بسیار صبور بودند و صبر کرده‌اند تا به اکانت‌/والت های با موجودی زیاد دسترسی پیدا کنند و بعد هکشان را عملیاتی کنند، که موجب از دست رفتن ۷۰۰۰ بیت کوین شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، CZ همچنین گفت: تلاش اصلی ما بازسازی و بازیابی سیستم و ریشه‌کن کردن رد هکرها در تمام داده‌هایمان است… که حدود یک هفته زمان می‌برد.

همچنین بخوانید

وقتی از او در مورد ایده سازماندهی مجدد به منظور بازیابی وجوه از دست رفته، که توسط جامعه پیشنهاد شده بود، پرسیدند، CZ در جواب گفت:

ما میتوانیم در چند روز آینده عمل سازماندهی مجدد بر روی شبکه بیت کوین را انجام دهیم. ما قادر به انجام این کار هستیم ولی این کار می‌تواند بر روی فرآیند اجماع شبکه بیت کوین تاثیر منفی بگذارد و اعتبار شبکه را خدشه‌دار کند…ما حداکثر شفافیت را حفظ خواهیم کرد و به صورت جدی پیگیر ایده سازماندهی مجدد نیز هستیم.

به علاوه CZ به این نکته اشاره کرد که مبادلات (Trading) تحت الشعاع قرار نخواهند گرفت ولی:

در طی این هفته چند به روز رسانی سیستم خواهیم داشت و ممکن است مجبور شویم به منظور اعمال تغییرات در سیستم مرکزی برای مدتی کوتاه مبادلات رو هم متوقف سازیم.

او به مردم پیشنهاد کرد که حتما کلید‌های API و ۲FA (مانند Google Authenticator و SMS) خود را تغییر دهند. CZ همچنین اضافه کرد هنوز نیاز است که آن‌ها متوجه شوند که کدام کاربران تحت تاثیر این هک بایننس قرار گرفته‌اند و او گفت آن‌ها در این مورد کاملا شفاف خواهند بود و جامعه را از همه چیز مطلع خواهند ساخت.

اصلاحیه جدید

ژانگ ژئو (CZ) ساعاتی بعد از خبر هک شدن صرافی بایننس؛ طی چندین توییت اعلام کرد با توجه به صحبت هایی که با مدیر بیت مین (Bitmain)، کمپانی تولید کننده دستگاه اسیک و مالک استخرهای بزرگ ماینینگ بیت کوین، داشته است و با در نظر گرفتن به خطر افتادن اجماع شبکه بیت کوین و سخت بودن توافق اکثریت شبکه، قصد برگرداندن بلاکچین بیت کوین به قبل از هک را ندارد. 

صحبت ها و دلایل او را به طور کامل در توییت های زیر میتوانید مشاهده کنید:

منبع
میهن بلاکچین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا