صنعت، معدن، تجارت

اگر اتفاقی در هرمزگان بیفتد دولت باید در مراجع قانونی پاسخگو باشد

بندرعباس – نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: اگر اتفاقی در هرمزگان بیفتد دولت باید در مراجع قانونی پاسخگو باشد.

همچنین بخوانید

احمد مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد رفتارهای غیرمنطقی در شهرستان پارسیان و نوع مدیریت مناطق ویژه لامرد و پارسیان بیان داشت: مردم هرمزگان نسبت به اینکه کل شهرستان پارسیان از حیث تقسیمات کشوری جز هرمزگان است حساسیت دارند و پارسیان را جزو لاینفک هرمزگان می‌دانیم در دولت قبل بنابر بی تدبیری ۵ روستای پارسیان را جزو استان فارس و شهرستان لامرد اعلام کردند که این یک کار غیرکارشناسی و یک کار توهین آمیز برای مردم استان هرمزگان بود.

مرادی با بیان اینکه حواشی را به وزیر اطلاعات و وزیر کشور اطلاع دادم، اظهار داشت: وزیر کشور طی نامه‌ای به استاندار اعلام کرد موضوع انتزاع بخشی از پارسیان و الحاق به فارس منتفی است. قرار بود دولت و رئیس جمهور این موضوع را در دولت مصوب کنند و کاملاً ملقی شود که این موضوع تا کنون اتفاق نیفتاده است.

وی عنوان کرد: احساسات و غیرت مردم هرمزگان هیچ وقت اجازه نمی‌دهد که بخشی از این استان جدا شود و این موضوع را از مهر ماه ۱۳۹۲ ثابت کرده‌اند و به شدت به عنوان یک دغدغه و خواسته از سوی مردم مطرح و پیگیری می‌شود.

مدیریت منقطه ویژه در شهرستان پارسیان باید به عهده هرمزگان باشد

نماینده مردم هرمزگان در مجلس در مورد نوع مدیریت مناطق ویژه لامرد و پارسیان تصریح کرد: در پارسیان بستری برای ایجاد صنایع اقتصادی و انرژی بر فراهم شده است و اینکه مدیریت اقتصادی آن را به استان و یا شهرستان دیگر داده‌اند از نظر کارشناسی درست نیست و ظرفیت استان هرمزگان ایجاب می‌کند که مدیریت این مناطق ویژه اقتصادی و صنعتی در اختیار خودش باشد.

مرادی ابراز داشت: به طور مثال مدیریت برخی از بانک‌ها در جزیره لاوان از طریق استان فارس انجام می‌شود و یا اینکه بحث آلایندگی و ارزش افزوده فلات قاره شش جزیره به استان بوشهر داده می‌شود که موجب نگرانی مردم استان هرمزگان شده است.

وی افزود: بی تدبیری برخی از مسئولان کشوری ایجاد تنش می‌کند، بعداً این ایجاد تنش و بازخورد منفی و تبعات آن را باید کسانی بپذیرند که امروز این حرکات غیرمنطقی را انجام می‌دهند.

مرادی تاکید کرد: توصیه و تاکید ما به دولت این است که اگر فردا اتفاقی در استان رخ دهد گذشت نخواهیم کرد و باید در مراجع قانونی پاسخگو باشند.

نماینده مردم هرمزگان با بیان اینکه شفاف باید بگویم که بخشی از این امور با لابی گری انجام می‌شود، ادامه داد: هر کسی که در رأس هرم قرار دارد و قدرت بیشتری دارد سعی می‌کند این امکانات را به سمت خود ببرد ولو این رفتار غیرکارشناسی باشد. در حال حاضر بعضی پروژه‌ها در کشور اجرا می‌شود که می‌دانیم سرانجامی ندارند فقط به خاطر لابی گری انجام می‌شود و خسارت هنگفتی را ایجاد می‌کنند. علت و موضوع اصلی آن این است که آمایش سرزمینی در کشور وجود ندارد.

وی افزود: در بحث آمایش سرزمینی هیچکدام از دولت‌ها نتوانستند این طرح را به سرانجام برسانند. هنوز در انتظار هستیم که لایحه کارشناسی شده آمایش سرزمینی را به مجلس بیاورند تا آن را تصویب کنیم و لابی گری دیگر جایی در پروژه‌ها نداریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا