امور زیربناییراه و ساختمان

قیمت گذاری املاک در پلتفرم ها مشروط شد

 

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی گفت: ملاک عمل سایت ها و پلتفرم ها در ذکر قیمت املاک تنها قیمت هایی که در وب سایت وزارت راه و شهرسازی به صورت ماهانه اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رضا الفت نسب در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد آگهی های املاک ثبت شده در پلتفرم ها از سوی مشاوران املاک درج می شود.

وی با بیان اینکه درباره قیمت گذارای املاک و خودرو در پلتفرم ها و سایت ها نشستی با حضور دادستانی برگزار شده است، اظهارداشت: به دستور دادستانی از درج قیمت املاک و خودرو در سایت ها و پلتفرم ها جلوگیری شده است.

همچنین بخوانید

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی با اعلام این مطلب که قیمت املاک پس از عدم درج قیمت ها در سایت ها و پلتفرم ها نسبت به گذشته کاهش نیافته است، افزود: در نشست مورد نظر مقرر شده اتحادیه مشاوران املاک نسبت به معرفی بنگاه های دارای مجوز صنفی به پلتفرم ها اقدام کند تا فعالیت مشاوران در سایت‌ها و پلتفرم های مزبور ساماندهی شود.

وی اظهارداشت: با این وجود طی برنامه ریزی بلندمدت در پلتفرم ها و سایت ها بخش ویژه ای به مشاوران املاک اختصاص خواهد یافت تا بدون محدودیت نسبت به درج آگهی اقدام کنند.

الفت نسب با تاکید بر اینکه هویت آگهی کنندگان املاک در بخش مالکیت زمین و مسکن باید از طرف دولت و سامانه شاهکار احراز شود، ادامه داد: در صورتی که هویت ها به دستی احراز شود دلالان در بازار آنلاین دیگر نمی توانند جولان دهند.

وی با اعلام این مطلب که پلتفرم ها ابزای برای تسریع و ایجاد شفافیت هستند، گفت: ضمانت اجرایی برای کنترل بازار املاک وجود ندارد چرا که ۹۰ درصد از آگهی دهندگان را مشاوران املاک تشکیل می دهد.

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی به رادیو اقتصاد یادآور شد: در بازار خودرو نیز تزریق قطره چکانی و عدم واردات موجب گرانی خودرو شده و پلتفرم ها در افزایش قیمت ها نقشی ندارند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا