بانکبانک و بیمهصوت

تشکیل «بانک توسعه» ضرورت دارد

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تشکیل بانک توسعه در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این بانک به عنوان یکی از ظرفیت های مهمی که امروز می تواند به اقتصاد کشور کمک کند هم به دولت و هم به مجموعه نظام بانکی که بخش زیادی از تجهیز منابع این حوزه را به سمت اجرای طرح های زیر ساختی و توسعه ایی سوق دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه بحث مزبور در تمام دنیا موضوعیت دارد، اظهارداشت: اساس حرکت های توسعه ایی در دنیا مبتنی بر تجهیز منابعی که در یک ساختار تعریف شده تحت عنوان بانک توسعه مطرح می شود که در ایران این خلاء به شدت مشهود است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ناگفته نماند بانک هایی امروز در کشور وجود دارد که در طرح های سرمایه گذاری ورود پیدا می کنند اما در زیر ساخت ها این چنین نیست.

وی در ادامه افزود: دولت به دلیل شرایطی که در حوزه تامین منابع مالی در بخش های مورد اشاره داشته بامشکلات بیشتری نسبت به سال های قبل مواجه شده است.

پور ابراهیمی اظهارداشت: برای مدیریت موضوع ضرورت ایجاب می کرد که یک ساختار جدیدی طراحی شود.

وی به رادیو اقتصاد اضافه کرد: کلیت این ساختار جدید در حال حاضر مورد توافق اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امید می رود طرح بانک توسعه همزمان با ارائه مصوب کمیسیون اقتصادی در خصوص اصلاح قانون بانکداری اسلامی، اصلاح ساختار مرکزی به عنوان رکن سوم در کنار این دو موضوع نهایی شود.

وی افزود: تصور اینکه رویکرد مزبور می تواند در حوزه عملیات اجرایی مربوط به توسعه زیر ساخت ها در کشور بسیار مهم باشد.

پور ابراهیمی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه بانک توسعه جایگزین چه بانکی در کشور خواهد شد، یادآورشد: هنوز این موضوع نهایی نشده و رایزنی با دولت در حال انجام است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا