بین الملل

بدترین سقوط هفتگی وال‌استریت ثبت شد

چشم انداز ناامیدکننده سرمایه گذاران که با عدم حصول توافق بین چین و امریکا تشدید شده است، موجب شد شاخص‌های اس‌اندپی و نزدک، بزرگترین سقوط هفتگی خود در سال جاری را ثبت کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، چشم انداز ناامیدکننده سرمایه گذاران که با عدم حصول توافق بین چین و امریکا تشدید شده است، موجب شد شاخص‌های اس‌اندپی و نزدک، بزرگترین سقوط هفتگی خود در سال جاری را ثبت کنند. طی هفته گذشته داوجونز ۲.۱۲ درصد، اس‌اندپی ۲.۱۷ درصد و نزدک ۳.۰۳ درصد سقوط کردند که بزرگترین سقوط هفتگی در سال جاری میلادی است.

البته در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران)، پس از این‌که ترامپ و وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، گفتند مذاکرات تجاری با چین سازنده بوده است، سهام آمریکا پس از ۴ روز افت متوالی، رشد کرد.

در معاملات دیشب، شاخص سهام اس‌اندپی ۵۰۰ تا ۱.۶ درصد سقوط کرده بود، اما پس از اینکه منوچین اظهارات مثبتی در مورد مذاکرات تجاری ۲ روزه خود با چین ارائه کرد، ضررها جبران شد.

ترامپ هم با تاکید بر اظهارات منوچین در چند توئیت متوالی، باعث تقویت حال‌وهوای بازارها و رشد شاخص‌های سهام شد.

اما در ادامه با گزارش سی‌ان‌بی‌سی از اینکه منوچین گفته است هیچ مذاکره تجاری دیگری برنامه‌ریزی نشده است، شاخص‌ها از رکوردهای میان‌جلسه‌ای خود پایین آمدند.

حتی با بازگشت سهام در روز جمعه، شاخص‌های اس‌اندپی و نزدک، بزرگترین سقوط هفتگی خود در سال جاری را ثبت کردند.

میانگین صنعتی داو جونز ۱۱۴.۰۱ واحد یا ۰.۴۴ درصد رشد کرد و به ۲۵۹۴۲.۳۷ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۱۰.۶۸ واحد یا ۰.۳۷ درصد بالا آمد و ۲۸۸۱.۴ واحدی شد. کامپوزیت نزدک ۶.۳۵ واحد یا ۰.۰۸ درصد به ارزش خود افزود و به ۷۹۱۶.۹۴ واحد رسید.

برای این هفته، داوجونز ۲.۱۲ درصد، اس‌اندپی ۲.۱۷ درصد و نزدک ۳.۰۳ درصد سقوط کردند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا