ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اپل همچنان پرچمدار فروش تبلت ها در بازار است

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

آمار و ارقام منتشر شده توسط تحلیلگران نشان می‌دهد که اپل همچنان بیشترین سهم را در فروش تبلت ها در بازار دارد. در حالی که فروش کل تبلت‌ها با کاهش مواجه بوده، اما آیپد پرو جدید اپل باعث شده این شرکت همچنان در این بازار رشد کند.

به نقل از سایت Apple World، آخرین تحقیق انجام گرفته توسط شرکت‌های تحلیلی نشان می‌دهد که جنگ قیمت، فشار زیادی روی تولیدکنندگان تبلت‌ها گذاشته است. با این حال فروش تبلت های آیئد اپل در سه ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ بیشتر از تبلت هر رقیب دیگری بوده است. آیپد پرو جدید اپل به این کمپانی کوپرتینویی کمک کرد تا همچنان فرمانروای فروش تبلت ها در بازار باقی بماند.

رشد فروش تبلت های اپل برخلاف کاهش فروش کلی بازار

در طول سالیان اخیر، سازندگان بزرگ تبلت‌ها نظیر اپل، سامسونگ، هواوی، آمازون و مایکروسافت به دنبال افزایش قدرت خود در بازار تبلت‌ها بوده‌اند تا علاوه بر این، میزان فروش کل محصولات این بازار را نیز افزایش ببخشند؛ اما متاسفانه این بازار در سه ماهه‌ی سال ۲۰۱۹ میلادی نیز با کاهش فروش ۵ درصدی همراه بوده تا همچنان روند کاهشی خود را ادامه دهد.

اپل همچنان پرچمدار فروش تبلت ها در بازار

تحلیلگر ارشد شرکت Strategy Analytics عنوان می‌کند اپل با سه مدل آیپد پرو گران قیمت خود، رقابت سختی را در بازار به وجود آورده است. فروش محصولات آی او اسی اپل در سه ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ با افزایش ۹ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته همراه بوده است تا به طور کلی فروش تبلت های این کمپانی به ۹.۹ میلیون دستگاه برسد و سهم اپل در این بازار ۲۷ درصد باشد.

اپل همچنان پرچمدار فروش تبلت ها در بازار

دلیل مهم این افزایش نفوذ اپل در بازار تبلت‌ها، می‌تواند آیپد پرو جدید این شرکت باشد که از محبوبیت بالایی نزد مشتریان برخوردار است. هرچند قیمت آن کم نیست، اما قیمت زیاد آن تاثیری در میل مشتریان برای خریدش نگذاشته است. آیپد پرو و مک بوک ایر جدید اپل می‌توانند به خوبی استراتژی اپل برای عرضه‌ی محصولات مختلف برای کاربری‌های مختلف در بازار را حرکت دهند. با این حال قشر محصل، قشری است که فرصت خوبی را برای نفوذ هرچه بیشتر اپل در بازار مهیا می‌کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا