بورسبورس اوراق

ابزار فروش استقراضی، راه حل حرفه ای ها در روزهای نوسان

 

در تمامی بازارهای دنیا، نوسانات طبیعی است و می توان از این فرصت برای فروش استقراضی یا هر نوع آپشن فیوچری استفاده کرد. این ابزارها در واقع امکان کسب سود از نوسانات را برای سهامداران حرفه ای ایجاد می کند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  شاهین چراغی، عضو شورایعالی بورس در خصوص ابزار فروش استقراضی در روزهای نوسانی بازار اظهار داشت: در تمامی بازارهای دنیا ، ابزارهای آتی و آپشن های فیوچر بهترین راه حل حرفه ای های بازار برای عبور از نوسان است و در بازارسرمایه کشور ما نیز استفاده از این ابزارها برای معامله گران و سرمایه گذاران حرفه ای بهترین راهکار برای افزایش سود در آینده است.

وی در این خصوص ادامه داد: اتفاق خوبی که در زمان دکتر محمدی در سازمان بورس اتفاق افتاد، فراهم کردن مقدمات راه اندازی ابزار فروش استقراضی است. اشراف کامل رئیس سازمان به مقوله بازارهای آتی و تبحر به خصوص ایشان در این مقوله ، به نفع سهامداران حرفه ای بازار شد و می توانند با کمک این ابزار از روزهای نوسان بازار به طور کامل منتفع شوند.

عضو شورایعالی بورس در این خصوص بیان داشت: برای به کارگیری از این ابزار باید بتوان کاهش ارزش سهام در آینده را با تقریب بالا پیش بینی کرد. یعنی باید اطمینان داشته باشید قیمت سهامی که امروز قصد فروش استقراضی آن را دارید، در آینده اُفت خواهد کرد.

چراغی در ادامه انتفاع از این ابزار را منوط به پیش بینی های دقیق بازار دانست و با فروش استقراضی ، افرادی که پیش بینی  بهتر و دقیق تری از آینده بازار دارند، به کمک بازار می آیند و آن را از رکود خارج می کنند. به بیان دیگر، فروشنده برای باز شدن یک موقعیت، فروش انجام می‌دهد و منتظر است در آینده آن را به قیمت پایین‌تری خریداری کند و مابه‌التفاوت را به عنوان سود به دست آورد.

وی در خصوص اخبار و اطلاعاتی که بر بازار تأثیرگذار است بیان داشت: متاسفانه بازار ما درگیر نوساناتی است که از اخبار و اطلاعات منابع غیر رسمی پدید می آید. اما خوشبختانه با طراحی ابزارهای مفید می توان از این نوسانات بهترین استفاده را برد و فعالان حرفه ای بازار نه تنها می توانند ریسک های خود را پوشش دهند،  بلکه می توانند سودهای خوبی را عاید شوند. لازمه سودگیری از این ابزار این است که باید سرمایه گذاران به طور جدی تر آموزش های لازم را ببینند و سپس وارد این حوزه شوند.

وی در ادامه در خصوص روند بازار در روزهای اخیر خاطرنشان ساخت: بازار یک موجود زنده است و یک موجود نسبت به تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و… واکنش نشان می دهد و این کاملا طبیعی است. منفعل نبودن بازار نسبت به اخبار پیرامون، نشان می دهد که رفتار بازار کاملا طبیعی است به همین علت سهامداران نباید نگران باشند.

عضو شورایعالی بورس در خصوص معضلات موجود در بازار سرمایه بیان داشت: یکی از معضلات موجود در بازار که در تمامی حوزه ها هم تأثیرگذار است برخی فضاهای مسموم مجازی است. اطلاعات غیر رسمی و کاذب که اداره آن به عهده هر کسی است که می تواند سیم کارت تهیه کرده و گروه هایی با اهداف مختلف را راه اندازی کند و به نشر اخبار کذب و شایعه های مخرب مشغول شود، یکی از معضلات بازار سرمایه است که باید به طور جدی با آنها برخورد شود.

وی ادامه داد: مشکل جامعه ما این است که به اخبار جعلی و شایعات بیش از اخبار رسمی توجه می شود لذا کاملا می توان تمامی طیف مردم را چه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با این اخبار کذب، گمراه کرد. لذا برخورد جدی با این گروه های مخرب، بهترین راهکار برای سلامت سازی بازار است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا