بانک و بیمهطلا و ارز

پیش‌بینی یک فعال بازار از روند قیمت طلا در هفته جاری

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: سطح داد و ستدها در ماه رمضان به شدت کاهش یافته است و این موضوع کاهش حباب سکه را نشان می‌دهد. حباب سکه در پایان هفته ۶۰ هزار تومان ارزان شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که بازار طلا در ماه رمضان چه روندی دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: هفته گذشته قیمت طلا و سکه در حالی روند صعودی را پشت سر گذاشت که عواملی همچون افزایش هفت دلاری قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت ارز در گرانی این فلز گران‌بها نقش داشته است.

محمد کشتی‌آرای افزود: در هفته گذشته به طور متوسط مسکوکات با رشد ۱.۳ درصد رو به رو بودند و همچنین ۱.۳ درصد دیگر نیز قیمت طلا افزایش یافت.

همچنین بخوانید

او در پاسخ به این پرسش که دور دوم تحریم‌ها چه میزان در افزایش قیمت طلا نقش داشته است؟ اظهار کرد: عمده‌ترین دلیل گرانی در قیمت طلا به افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت در بازارهای جهانی طلا ارتباط دارد. البته این روزها بگو مگوهای سیاسی هم باعث شده که قیمت ارز با نوساناتی همراه شود.

کشتی‌آرای به قیمت سکه اشاره کرد و گفت: در اوایل هفته گذشته تمام سکه به قیمت پنج میلیون و ۷۰ هزار تومان رسیده بود که در پایان هفته پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد. امروز هم قیمت هر انس طلا به یک هزار و ۲۸۶ دلار رسید.

او در ادامه افزود: در آخرین معاملات روز پنجشنبه قیمت هر قطعه تمام سکه طرح قدیم به پنج میلیون و ۲۰ هزار تومان، هر قطعه طرح جدید به پنج میلیون و ۱۹۰ هزار تومان، نیم سکه هم به قیمت دو میلیون و ۸۹۰ هزار تومان، ربع سکه نیز به قیمت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه یک گرمی نیز با قیمت یک میلیون و ۲۰ هزار تومان داد و ستد شده است. این روزها طلای ۱۸ عیار نیز به قیمت ۴۷۲ هزار تومان رسیده است.

کشتی‌آرای درباره سطح داد و ستدها در ماه مبارک رمضان گفت: سطح داد و ستدها در ماه رمضان به شدت کاهش یافته است و این موضوع کاهش حباب سکه را نشان می‌دهد. حباب سکه در پایان هفته ۶۰ هزار تومان کوچک شد. در حقیقت کاهش حباب سکه به معنای کاهش تقاضاست و افزایش قیمت‌ها نیز ارتباطی به افزایش تقاضا ندارد.

او در ادامه اظهار کرد: در شرایط فعلی هر قطعه سکه تمام بهار آزادی حدود ۵۳۰ هزار تومان حباب دارد. متاسفانه شرایط و دگرگونی لحظه‌ای در حوزه سیاست باعث کاهش پیش‌بینی‌ها در حوزه بازار طلا و ارز شده است و از این رو نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت قیمت طلا داشت.

۲۲۳۲۲۳

خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا