بانک و بیمهطلا و ارز

پیش‌بینی یک فعال بازار از روند قیمت طلا در هفته جاری

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: سطح داد و ستدها در ماه رمضان به شدت کاهش یافته است و این موضوع کاهش حباب سکه را نشان می‌دهد. حباب سکه در پایان هفته ۶۰ هزار تومان ارزان شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که بازار طلا در ماه رمضان چه روندی دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: هفته گذشته قیمت طلا و سکه در حالی روند صعودی را پشت سر گذاشت که عواملی همچون افزایش هفت دلاری قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت ارز در گرانی این فلز گران‌بها نقش داشته است.

محمد کشتی‌آرای افزود: در هفته گذشته به طور متوسط مسکوکات با رشد ۱.۳ درصد رو به رو بودند و همچنین ۱.۳ درصد دیگر نیز قیمت طلا افزایش یافت.

او در پاسخ به این پرسش که دور دوم تحریم‌ها چه میزان در افزایش قیمت طلا نقش داشته است؟ اظهار کرد: عمده‌ترین دلیل گرانی در قیمت طلا به افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت در بازارهای جهانی طلا ارتباط دارد. البته این روزها بگو مگوهای سیاسی هم باعث شده که قیمت ارز با نوساناتی همراه شود.

کشتی‌آرای به قیمت سکه اشاره کرد و گفت: در اوایل هفته گذشته تمام سکه به قیمت پنج میلیون و ۷۰ هزار تومان رسیده بود که در پایان هفته پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد. امروز هم قیمت هر انس طلا به یک هزار و ۲۸۶ دلار رسید.

او در ادامه افزود: در آخرین معاملات روز پنجشنبه قیمت هر قطعه تمام سکه طرح قدیم به پنج میلیون و ۲۰ هزار تومان، هر قطعه طرح جدید به پنج میلیون و ۱۹۰ هزار تومان، نیم سکه هم به قیمت دو میلیون و ۸۹۰ هزار تومان، ربع سکه نیز به قیمت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه یک گرمی نیز با قیمت یک میلیون و ۲۰ هزار تومان داد و ستد شده است. این روزها طلای ۱۸ عیار نیز به قیمت ۴۷۲ هزار تومان رسیده است.

کشتی‌آرای درباره سطح داد و ستدها در ماه مبارک رمضان گفت: سطح داد و ستدها در ماه رمضان به شدت کاهش یافته است و این موضوع کاهش حباب سکه را نشان می‌دهد. حباب سکه در پایان هفته ۶۰ هزار تومان کوچک شد. در حقیقت کاهش حباب سکه به معنای کاهش تقاضاست و افزایش قیمت‌ها نیز ارتباطی به افزایش تقاضا ندارد.

او در ادامه اظهار کرد: در شرایط فعلی هر قطعه سکه تمام بهار آزادی حدود ۵۳۰ هزار تومان حباب دارد. متاسفانه شرایط و دگرگونی لحظه‌ای در حوزه سیاست باعث کاهش پیش‌بینی‌ها در حوزه بازار طلا و ارز شده است و از این رو نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت قیمت طلا داشت.

۲۲۳۲۲۳

خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا