انرژی

ضرورت نوسازی و افزایش ظرفیت در خطوط لوله نفت ایران

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر ضرورت نوسازی و افزایش ظرفیت خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا صادق‌آبادی گفت: با توجه به نقش حیاتی خطوط لوله در انتقال انرژی و نیز عمر بالای خطوط، لازم است به نوسازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در این صنعت توجه جدی داشت.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون پروژه‌های مهمی از جمله احداث خط لوله کنارگذر تهران و خط لوله رفسنجان – سیرجان در این زمینه در دست اجراست، افزود: لازم است نوسازی خطوط لوله و تجهیزات با انجام عملیات‌هایی نظیر پیگرانی، آزمایش خطوط، تعمیر و … نیز در دست اجرا قرار گیرد.

همچنین بخوانید

بنا بر اعلام شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، صادق آبادی با تاکید بر لزوم افزایش بهره‌وری این شرکت در هر دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تاکید کرد: خوشبختانه با درایت و سرعت عمل مدیر و کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در سراسر کشور در این حادثه برای انتقال نفت و فرآورده در سطح کشور، مشکلی جدی ایجاد نشد.

وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده اقدام کند.

حوادث خطوط لوله بیشترین پتانسیل آلودگی را در آب و خاک داشته و بیشترین مخاطرات محیط زیستی و ضرر را در کشور می‌توانند به وجود آورند. در چند سال گذشته در بخش خطوط لوله مشکلات و حوادث بسیاری اتفاق افتاده اما وزارت نفت اعلام کرده که با برنامه‌ریزی برای ایمنی خطوط لوله مانند، کنترل خوردگی، تعویض و بازسازی و عملیات تعمیر و نگهداری توانسته این مشکلات را حل کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا