ارتباطات و فناوري اطلاعاتپرداخت الکترونیک

از ورود پول مجازی به کشور جلوگیری خواهد شد!

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت در برابر شکل‌گیری پلتفرم‌های آموزشی و اقتصادی خواهیم ایستاد و اجازه نمی‌دهیم پول مجازی به کشور وارد شود تا بر روی پلتفرم‌ها بازی کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد با در نظر گرفتن کاربران و مردم سعی داریم به پلتفرم ملی دست پیدا کنیم. هم‌اکنون در جهان پلتفرم‌هایی وجود دارند که حتی از حکومت‌ها نیز قدرت بیشتری دارند؛ این پلتفرم‌ها دولت‌ها را برای فروش کالاها، کارکرد کالاها و شکل‌دهی کاربران خود به رسمیت نمی‌شناسند. هدف آمریکا تبدیل دولت‌ها به پاسبان منابع بازیگران است که بسیاری از این بازی‌ها در پلتفرم‌ها شکل می‌گیرد و منافع بسیاری به صاحبان پلتفرم‌ها می‌رسد. در این بین مردم و کاربران به عنوان بردگان محسوب می‌شوند و سود ناچیزی از پلتفرم‌ها دریافت خواهند کرد.

همچنین بخوانید

جلوگیری از ورود پول مجازی به کشور

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت در برابر شکل‌گیری پلتفرم‌های آموزشی و اقتصادی خواهیم ایستاد و اجازه نمی‌دهیم پول مجازی به کشور وارد شود تا بر روی پلتفرم‌ها بازی کند. وی افزود اگر دولت‌ها بدون هیچ برنامه‌ای در برابر پلتفرم‌ها قرار بگیرند، شکاف میان دولت و ملت عمیق‌تر خواهد شد. در واقع ما هنگام مسدودسازی تلگرام نیز دقت کردیم تا شکاف میان دولت و ملت عمیق نشود و به همین دلیل می‌بایست پیام رسان بومی راه‌اندازی کنیم.

حکمرانی آمریکایی‌ها در اینترنت

ابوالحسن فیروزآبادی در ادامه اظهار کرد اینترنت توسط آمریکایی‌ها پایه‌گذاری شده است و در کنار مدیریت، از آن همانند مقدسات خود نگه‌داری می‌کنند. وی افزود یکی از ویژگی‌های ذاتی این فناوری و فضا شبکه محوری آن است، از این رو نمی‌توانیم فضای مجازی را به وجود آوریم که در آن شبکه نباشد. همچنین خصوصیت دوم این فناوری جهانی بودن آن است و نمی‌توان از جهانی شدن آن جلوگیری کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پایان خاطرنشان کرد؛

شکستن این مرزها جزو استراتژی‌های مسلم آمریکا در مدیریت است. این که آمریکا فیلترشکن رایگان ارائه می‌دهد، فقط در خصوص ایران نیست، بلکه تمام جهان را شامل می‌شود. پروتکل‌هایی که آمریکا وضع می کند، دولت گریز است. در این رابطه حتی ۸۰ شرکت بزرگ آمریکا در جهان نفوذ ۱۰۰ درصدی دارند که به‌زودی پیمان نامه‌ای را امضا خواهند کرد.

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا